رجایی: زلزله سیاسی قطر معادلات قدرت را در کشورهای عربی تغییر می‌دهد

به گزارش مرکزی دیلی ، عباس رجایی درگفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری خانه ملت، درباره کناره گیری امیر قطر از قدرت و تاثیر آن بر تحولات منطقه‌ای، گفت: زلزله سیاسی در قطر با جایگزینی فرزند به جای پدر و نا آرامی ها درترکیه نشان می دهد سران دو کشور حامی براندازی دولت اسد خود یا خانه نشین شده‌اند یا درگیر حل مشکلات داخلی هستند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحولات  در منطقه  نشان از شکل گیری راهبردهای جدید در خاورمیانه است، تصریح کرد: پیروزی ارتش سوریه بر شورشیان تکفیری و خانه نشینی امیر قطر و نا آرامی ها در ترکیه نشان می‌دهد سوریه توانسته از توطئه غربی-عبری-عربی به سلامت عبور کند.

وی با تاکید براینکه عربستان سعودی در این کارزار تنها مانده است، ادامه داد: ایجاد فتنه احمد الاسیر در لبنان  که شیخ مورد حمایت عربستان تنها نمونه کوچکی از اقدامات عربستان برای شکست نخوردن در کار زار سوریه است.

رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی٬ با بیان اینکه زلزله سیاسی در قطر تاثیر فراوانی در تحولات سوریه خواهد داشت٬ تصریح کرد: کشاندن دامنه بحران به داخل خاک لبنان از طریق سلفی های تندرو به بهانه خلع سلاح حزب الله از آروزهای بود که جبهه غربی- عربی مخالف مقاومت به لیدری عربستان دنبال می‌کرد.

 نماینده اصولگرای مجلس نهم با بیان اینکه تغییرات در کشورهای عربی به زودی دامن خاندان آل‌سعود در عربستان را نیز می گیرد، بیان کرد: اعتراضات در عربستان هر روز گسترده‌تر از گذشته می‌شود و مردم خواهان اصلاحات جدی در این کشور هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.