ثبت نام بیش از ۱۰۰۰ نفر در مدارس علمیه خواهران استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، حجت‌الاسلام داوود زارع، مدیر مرکز حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی، ۳۰ خردادماه در اولین جلسه هم‌اندیشی هیأت امنای مدارس علمیه خواهران استان با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری ۶ مدرسه علمیه خواهران در سطح استان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، افزود: هم‌اکنون ۹ مدرسه علمیه خواهران در سراسر استان به فعالیت می‌پردازند.

وی با اشاره به استقبال خوب بانوان نسبت به تحصیل در مدارس علمیه، گفت: امسال هزار نفر در سامانه اینترنتی حوزه‌های علمیه خواهران استان ثبت نام کرده‌اند و این در حالی است که ثبت نام از تعدادی دیگر نیز به‌صورت حضوری انجام شده است.

حجت‌الاسلام زارع همچنین از واگذاری ۲ هزار هکتار زمین به مدارس علمیه خواهران در شهرستان‌های مختلف خبر داد و گفت: این زمین‌ها در قطعات مختلف در بهترین نقاط هر شهرستان در اختیار مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قرار داده شده است.

وی همچنین از کمک ۸۰۰ میلیون ریالی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور به استان خبر داد و افزود: این مبلغ صرف انجام اقدامات پژوهشی طلاب، تجهیز کتابخانه های مدارس علمیه، برگزاری مسابقات و اردوها و … شده است.

حجت‌الاسلام زارع با تأکید بر ضرورت ترویج علوم دینی در جامعه، اظهار کرد: طلاب نقش حساس و تأثیرگذاری در راستای جامه عمل پوشیدن به این هدف مهم و اساسی دارند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام انتساریان، عضو هیئت امنای مرکز علمیه خواهران دلیجان نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که نقش تأثیرگذار در پیشرفت و آسودگی خاطر تحصیل طلاب در مدارس علمیه دارد، آشنایی خانواده‌های آنها با فضا و اهداف حوزه‌های علمیه است، افزود: از این رو می‌بایست جلسات و گردهمایی مسئولان مدارس علمیه با خانواده‌های طلاب به‌منظور توجیه آنها با مسائل حوزه به‌صورت مداوم صورت پذیرد.

این مقام مسئول در پایان بر ضرورت ارتباط اساتید حوزه با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تأکید و خاطرنشان کرد: این امر به‌منظور تبادل نظرات و اندیشه‌های هر دو طرف در راستای پیشرفت و همچنین دستیابی به اهداف مورد نظر حوزه‌های علمیه بسیار مهم و اساسی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.