برگزاری مسابقات قرآنی استان مرکزی در بهمن ماه

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت الاسلام آیت‌ الله عباسیان در نخستین نشست تخصصی برگزاری سی‌ وهفتمین دوره مسابقات قرآن این اداره‌ کل که در سالن جلسات برگزار شد، اظهار کرد: سی‌و‌هفتمین دوره مسابقات قرآنی سازمان اوقاف در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار برگزار می‌شود.

وی افزود: ثبت نام مرحله شهرستانی این مسابقات آغاز شده و در ۲ گروه سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان مرکزی با اشاره به زمان مسابقات گفت: مرحله شهرستانی مسابقات از ۲۱ مهرماه برگزار و تا پایان آبان ماه ادامه دارد و در ۲ بخش شکوفه‌ها و بزرگسالان در ۲ بخش خواهران و برادران در سطح استانی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عباسیان تصریح کرد: زمان ثبت نام این طرح از متقاضیان همزمان با دهه کرامت بوده که تا زمان برگزاری مسابقات ادامه دارد و علاقه‌مندان برای ثبت نام بایستی به این اداره مراجعه کنند.

وی افزود: مرحله استانی این مسابقات در قالب رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم شامل حفظ یک جزء، ۲ و نیم جزء و ۵ جز ویژه مقطع شکوفه‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به بخش بزرگسالان گفت: این مسابقات در همان رشته‌ها و شامل حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل، قرائت تحقیق وقرائت ترتیل ویژه مقطع بزرگسالان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عباسیان تصریح کرد: امسال علاوه بر ثبت‌نام حضوری، علاقه‌مندان شرکت در این مسابقات می‌توانند از طریق غیر‌حضوری و اینترنتی ثبت نام کرده و به این منظور بایستی بهسایت سازمان اوقاف و امور خیریه مراجعه و ثبت نام خود را قطعی کنند.

وی افزود: براساس هدف‌گذاری انجام شده امسال ظرفیت حضور ۳۷ هزار شرکت‌کننده از سطح استان مرکزی در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات وجود دارد و امید است که با استقبال علاقه‌مندان شاهد افزایش این رقم در استان باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به زمان برگزاری مسابقات گفت: مرحله استانی این دوره از مسابقات ۳۰ آبان‌ماه و مرحله کشوری ویژه بزرگسالان بهمن ماه و مسابقه ویژه شکوفه‌ها تابستان سال آینده برگزار می‌شود.

حجت الاسلام عباسیان تصریح کرد: هر شهرستان به شکل مجزا و در فاصله زمانی مشخص شده فرصت دارد تا نسبت به برگزاری مسابقات اقدام کند و مکان برگزاری مرحله استانی نیز مشخص شده و در هر شهرستانی که آمادگی بیشتری وجود داشته باشد، برگزار می‌شود.

وی کیفی‌سازی را مهم دانست و افزود: برگزاری مسابقات قرآن گام اثربخشی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی به‌ویژه ‌بین نسل جوان جامعه امروزی بوده و با توجه به اینکه کیفی‌سازی مهم‌ترین رسالت مجموعه اوقاف در برگزاری مسابقات به‌شمار می‌رود، بنابراین باید تلاش کرد تا با بیشترین ظرفیت موجود به این مهم دست یافت و فعالان، قاریان، حافظان و اساتید قرآنی استان نیز می‌توانند در این زمینه بازوی قوی برای این سازمان محسوب شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی حاکم بر جامعه کنونی گفت: برگزاری مسابقات قرآن عامل مهم مقابله با این تهاجمات و هجمه فرهنگی دشمن بوده و باید این مسئله را مد نظر داشت که  دشمنان امروز از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود برای از بین بردن باورهای دینی و اعتقادی مردم به ویژه نسل جوان استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام عباسیان تصریح کرد: دشمنان نظام و اسلام با همه تلاش سعی در خدشه‌دار کردن چهره جامعه دینی داشته و در این عرصه بریکایک ما به‌ویژه فعالان عرصه دینی و قرآنی ضروریست که سنگر فرهنگی را حفظ و با ترویج دین و آموزه‌های کلام وحی جامعه را ‌برابر شبیخون دشمنان بیمه کنیم.

وی افزود: اینترنت و ماهواره به‌عنوان مهمترین ابزار شبیخون فرهنگی دشمنان در عصر حاضر بوده که برای مقابله با آن‌ها تقویت باورهای اعتقادی و دینی نسل جوان و افزایش انس با قرآن در جامعه مهمترین راهکار مقابله با این تهاجمات است که با برگزاری کیفی مسابقات قرآن می‌توان به این مهم دست یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به نقش جوانان در مقابله با توطئه‌های دشمنان گفت: جوانان ما اگر به نیروی ایمان و باورهای قوی دینی مسلح شوند، به طور قطع در مقابل شبهات دشمنان ایستادگی می‌کنند و برترین ابزاری که بتواند این نیرو را در نسل جوان تقویت کند بهره‌گیری از کلام وحی و انس با آموزه‌های قرآن است.

حجت الاسلام عباسیان تصریح کرد: جامعه قرآنی باید بر اساس تکلیف و رسالت خود سازمان اوقاف را در تحقق اهداف در نشر معارف قرآنی کمک کند تا بتوان با همفکری و همراهی یکدیگر جامعه و استان مرکزی را به سمت انجام فعالیت‌های زیربنایی در حوزه قرآنی و کسب موفقیت‌های چشمگیر در مسابقات قرآنی پیش برد.

وی افزود: تمام مسئولان و خانواده‌ها نقش مهمی در این امر داشته و باید از تمام ظرفیت‌ها به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی استفاده کنند و جوانان این مرزو بوم رابیش از پیش با توطئه‌های شوم دشمن آگاه سازند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.