آغاز ثبت نام مرحله دوم طرح ملی «تربیت حافظان قرآن» در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی ، حجت‌الاسلام عباسیان، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی با اشاره به آغاز ثبت نام مرحله دوم طرح تربیت حافظان قرآن، گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیونی حافظان قرآن، سازمان اوقاف و امور خیریه کشور رسالت خود را در راستای تحقق منویات رهبری با تربیت یک‌میلیون حافظ قرآن طی یک برنامه ۴ ساله آغاز کرده است.

وی با اشاره به اجرای مرحله اول این طرح بیان کرد: در مرحله اول اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم که طی سال گذشته برگزار شد بیش از ۲۵۰ هزار نفر در سطح کشور ثبت نام کردند که سهمیه استان در این مرحله ۴ هزار نفر بود و خوشبختانه بیش از این رقم در استان محقق شد و مرحله اول با موفقیت به پایان رسید.

حجت‌الاسلام عباسیان، مهم‌ترین اهداف طرح تربیت حافظان قرآن را شناسایی نخبگان قرآنی و انس جامعه با معارف قرآنی عنوان کرد و افزود: به لطف و مدد الهی مرحله اول طرح تربیت حافظان قرآن در استان با این هدف اجرا شد و استان مرکزی از این لحاظ از رتبه مطلوبی در سطح کشور برخوردار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: در مرحله اول این طرح، طی برگزاری آزمون شفاهی و کتبی، ۲۸ نفر از برگزیدگان کشوری از استان مرکزی بودند که همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه ۳ نفر با اهدای جوایز کمک هزینه سفر به عمره مفرده، ۳ نفر کمک هزینه سفر به کربلای معلی و مابقی نیز با دریافت کمک هزینه سفر به مشهد مقدس مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی از آغاز برگزاری کلاس‌های مرحله دوم طرح تربیت حافظان قرآن از اوایل تیرماه سال‌جاری خبر داد و افزود: ثبت نام از علاقه‌مندان جهت شرکت در مرحله دوم این طرح در سطح بقاع متبرکه، مؤسسات قرآنی و مراکز قرآنی وابسته به اوقاف آغاز شده و تا پایان خردادماه جاری نیز ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام عباسیان تصریح کرد: مرحله دوم طرح تربیت حافظان قرآن در استان مرکزی با سهمیه‌ای بیش از ۴ هزار نفر آغاز و تا نیمه اول اسفندماه امسال ادامه خواهد داشت و در پایان نیز از شرکت‌کنندگان آزمون کتبی و شفاهی به عمل آمده و گواهینامه پایان دوره اعطا خواهد شد.

وی با اشاره به اتخاذ دو رویکرد جدید در مرحله دوم طرح تربیت حافظان ادامه داد: در این مرحله جهت اجرای مطلوب و جذب حداکثری علاقه‌مندان و برگزاری کلاس‌های آموزشی، کانون‌های قرآنی مرتبط در سطح بقاء متبرکه تآسیس و آغاز به کار کرده و همچنین از برخی مؤسسات قرآنی فعال استان نیز جهت مشارکت در طرح دعوت به عمل آمده است.

این مقام مسئول در پایان، اظهار کرد: طرح تربیت حافظان قرآن ویژه گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود که در آن ضمن افزایش و ارتقای میزان محفوظات شرکت‌کنندگان دوره قبل، حفظ جزء ۳۰ و اول قرآن کریم ویژه کودکان، جزء ۱ و ۲ قرآن ویژه نوجوانان و حفظ جزء ۳۰ و ۵ جزء اول قرآن کریم ویژه بزرگسالان در نظر گرفته شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.