اختصاص ۵۵۰ میلیارد ریال برای مهار پدیده ریزگردهادر کشور

به گزارش مرکزی دیلی ، ˈعباس رجاییˈ روز پج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این بودجه از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه کشور پیش بینی شده و به زودی سهم هر استان از اعتبارات مشخص خواهد شد.

وی اظهار کرد: درحال حاضر استان های نوار غربی و جنوب غربی ایران و بخشی از استان های شمال شرقی با معضل پدیده ریزگرد دست به گریبان هستند که منشاء تولید بیشتر آن مناطق خشک و بیابانی کشورهای همسایه است.

وی توضیح داد: عرصه های طبیعی موجود در استان های تالابی کشور به عنوان نواحی حساس و ویژه داخلی منشاء تولید ریزگردهای محلی هستند که می طلبد در قالب برنامه ای منسجم و اعتبارات بیشتر این تهدید زیست محیطی هرچه زودتر مهار شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بودجه سال گذشته یکهزار میلیارد ریال اعتبار به منظور مهار ریزگردهای مناطق حساس اطراف تالابها ی کشور در مجلس تصویب شد که به دلیل اینکه از محل مازاد درآمد نفتی دیده شده بود محقق نشد.

رجایی بیان کرد: استان مرکزی در قلب ایران به عنوان یکی از استان های میزبان تالاب است و وجود تالاب کویری میقان در جوار کلانشهر اراک این منطقه را به یکی از کانون های هجوم ریزگرد در فصول گرم سال تبدیل کرده است.

وی توضیح داد: بیشتر اعتبارات مذکور برای اعمال روش های نوین مهار ریزگرد نظیر روش الکترومغناطیسی و یونیزاسیون در استان های تالابی و مناطق مرزی هزینه می شود.

رجایی عنوان کرد: پدیده ریزگرد به شدت برای سلامت شهروندان زیانبار است و استنشاق هوای آلوده به ریزگرد به صورت متوالی بستر بروز انواع حساسیت ها و بیماری های مزمن تنفسی را فراهم می کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.