ممنوعیت خروج گندم از استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و بهنقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، علی اکبر شعبانی فرد در نشست ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی ضمن تاکید بر مدیریت منابع داخلی و خارجی، مدیریت تولید و اشتغال، عنوان کرد: اگر این مثلث در حوزه تولید به درستی هدایت شود قطعا بازخورد خوبی در کشور ایجاد خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر افزایش فعالیت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان‌ها، افزود: این صندوق را به صورت محلی، منطقه ای و تخصصی در شهرستان‌ها ایجاد کنیم.

شعبانی فرد گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در دو شهرستان اراک و ساوه جدا از مرکز استان ایجاد و سهم دولت و بهره برداران با یک سرمایه گذاری اولیه ۵ میلیارد تومانی در هر صندوق تشکیل شود.

استاندار مرکزی افزود: به منظور مشارکت و بهره‌برداری بیشتر بهره برداران و تولیدکنندگان از پساب تصفیه شده فاضلاب اراک به دشت فراهان از شعاع دو طرف جاده به میزان دو کیلومتر افزایش یابد که سطح بیشتری از اراضی دو طرف جاده را در برگیرد و تولیدکنندگان بتوانند نسبت به خرید سهمی که از این پساب تعیین می شود اقدام کنند و اراضی را تحت شرب این آب قرار دهند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست عباس مظفری افزود: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی با سرمایه ای بالغ بر یک میلیارد تومان در سال ۸۵ تشکیل شد که این میزان در حال حاضر به ۱۳ میلیارد تومان رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گفت: این میزان از محل کمک های دولت، فروش اموال غیرمنقول جهاد کشاورزی و سرمایه های خود تولیدکنندگان به دست آمده است.

وی افزود: ۵۱ درصد از این ۱۳ میلیارد تومان متعلق به تولیدکنندگانی است که در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی سرمایه گذاری کرده اند و مابقی این میزان سهم دولت و جهاد کشاورزی است.

مظفری پرداخت وام آسان ارزان قیمت و هدفمند را با هدف تجمع و مدیریت بهینه منابع ملی از رسالت های این صندوق عنوان کرد و گفت: این صندوق اعتبارات را با سود ارزان قیمت ۴ درصد به طور مستقیم به بخش تولید توزیع می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه این صندوق تاثیرات خوبی را از جهت تامین نقدینگی به همراه دارد، افزود: تعاونی ها و تشکل های بسیاری می توانند عضو صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شوند و سهم خود را به نسبتی که هیات مدیره تعیین می کند به حساب صندوق بریزند و با اضافه شدن ۴۹ درصد سهم دولت صد در صد تسهیلات این بخش بین آنها توزیع شود.

به گزارش ایسنا در ادامه این نشست محمدرضا خالقی گزارشی از صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ارائه داد و گفت: تضمین متقاضیان برای وام، جذب کمک ها و اعتبارات دولتی و غیردولتی، ارائه کمک در مواقع بحرانی، افزایش سرمایه مستمر، ایجاد بازارهای عرضه، تجهیز واحدهای تولیدی و پرداخت تسهیلات از جمله موضوعات فعالیت این صندوق است.

مدیرعامل صندوق توسعه کشاورزی استان مرکزی افزود: سرمایه صندوق طی پنج مرحله که افزایش سرمایه داشته ایم در اردیبهشت ماه سال جاری به مبلغ ۱۳۵ میلیارد ریال رسیده است که از رشد ۱۴ برابری نسبت به تاسیس این صندوق در سال ۸۵ برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۳۲ تشکل در استان عضو این صندوق شده اند، گفت: تاکنون ۴۵۰ میلیارد ریال وام ارزان قیمت از محل اعتبارات داخلی صندوق و بانک های کشاورزی و تجارت پرداخت شده است.

خالقی یادآور شد: در مهرماه سال گذشته تفاهم نامه ای را با شرکت مادر برای تاسیس اولین صندوق شهرستانی در شهرستان اراک به امضا رسیده است.

تعیین تکلیف نصب تصفیه هوا در یک مرغداری و بررسی تعیین تسهیلات مورد نیاز تکمیل دامداری ها و کشتارگاه ها از جمله مصوبات این جلسه بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.