صدور مجوز تأسیس دانشکده علوم پزشکی در ساوه

به گزارش مرکزی دیلی، نماینده مردم ساوه و زرندیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از جوانان شهرستان در رشته های پزشکی در دانشگاه های مختلف کشور مشغول به تحصیل بوده و از طرفی زمینه مناسب برای آموزش برخی رشته های مذکور در ساوه وجود دارد مراتب صدور مجوز و تاسیس دانشکده پزشکی از وزارت بهداشت درخواست شد.

شهلا میرگلوبیات افزود: با پیگیری های صورت گرفته مجوز لازم از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پرشکی و نیز شورای عالی گسترش، اخذ و بدین ترتیب دانشکده پرستاری ساوه به دانشکده علوم پزشکی ارتقا یافت.

وی اظهار کرد: با عنایت به وجود متخصصین و پزشکان ممتاز ساوجی و فارغ التحصیلان برجسته سایر رشته های گروه پزشکی می طلبد با تاسیس این دانشکده نسبت به بهره مندی از توانایی متخصصان بومی در زمینه های آموزشی و درمانی اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه نام این دانشکده در دفترچه های آزمون ثبت می شود، اضافه کرد: با آغاز بکار این دانشکده سه رشته هوش بری ، بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای به رشته های زیر مجموعه دانشکده پرستاری اضافه شده و در قالب دانشکده علوم پزشکی دانشجو جذب می کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: همچنین با مصوبه مجلس ردیفی مجزا در بودجه سال ۹۲ برای دانشکده علوم پزشکی ساوه اختصاص یافت و با این اقدام کلیه فعالیت های بهداشتی و درمانی این دانشکده مستقیما از طریق وزارت بهداشت و درمان امکان پذیر می شود.

میرگلوبیات ادامه داد: با تاسیس دانشکده علوم پزشکی در شهرستان ساوه مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان زیر نظر این دانشکده فعالیت خواهند کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.