افزایش ۱۲ درصدی صادرات کالا از گمرکات استان مرکزی

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: صادارت کالا از گمرکات این استان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافت.

«علیرضا صدیقی‌راد » افزود: ۷۳۰ هزار و ۱۰۷ تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی داشته‌ است.

وی ادامه داد: این کالاها به ارزش ۴۳۶ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۵۶۳ میلیون ریال به مقصد ۷۱ کشور جهان از جمله افغانستان، پاکستان، عراق، ترکیه و ارمنستان صادر شده‌ است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: انواع هیدروکربن‌ها، سوخت جت، گاز مایع، کامپاند پلی اتیلن، روغن سبک، قوطی آلومینیوم، ظروف شیشه‌ای، رول دستمال کاغذی، آب میوه تغلیظ شده، شیر خشک صنعتی، شمش آهن و فولاد از جمله عمده کالاهای صادر شده در این مدت بوده‌ است.

صدیقی‌راد گفت: ۱۲۲ هزار و ۱۷ تن کالا به ارزش ۳۸۰ میلیون و ۷۶۹ هزار و ۸۲۰ دلار در این مدت به استان مرکزی وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۱۰۴ و ۷۴ درصد افزایش یافته‌ است.

وی اظهار کرد: واردات کالا به استان مرکزی از ۴۷ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، چین، ترکیه، عراق و آلمان انجام شده‌ است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: کویل و شمش آلومینیوم، آنتی اکسیدان‌ها، درب قوطی آلومینیومی، کربن، پارا آمینوفنل گرید دارویی، اسانس خوراکی، آب میوه و اسانس‌های آرایشی و بهداشتی از جمله کالاهای وارد شده به استان در این مدت بوده‌ است.

صدیقی‌راد گفت: ۳۲۴ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۸۴۵ میلیارد و ۹۶۲ میلیون و ۸۵۷ هزار ریال امسال در استان مرکزی تشکیل شد که تعداد این پرونده‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد کاهش و ارزش آنها ۲۶ درصد افزایش یافته‌ است.

وی ادامه داد: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در پنج ماه امسال چهار هزار و ۳۴۰ میلیارد و ۸۵۵ میلیون و ۶۵۴ هزار ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: گمرکات این استان در مدت پنج ماه امسال ۲ هزار و ۶۱۰ میلیارد و ۷۲۴ میلیون و ۲۳۴ هزار ریال درآمد ملی و استانی داشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته‌ است.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود ۳۰۰ واحد در بخش صادرات فعال هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.