رشد پنج درصدی درآمدهای مالیاتی استان مرکزی

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: درآمد مالیاتی استان در سال جاری نسبت به سال ۱۳۹۹ پنج درصد افزایش یافته است.

علی اکبر کریمی شامگاه جمعه در هفتاد و ششمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، مالیات عملکرد وصول شده در سال ۱۳۹۹ را ۵۳ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در سال ۱۴۰۲ این رقم ۲۴۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که با توجه به سنگینی این رقم تصمیماتی اتخاذ شده تا فشار وارده به مجموعه تولید کنندگان کاسته شود.

وی بیان کرد: برای کاهش مالیات اشخاص حقوقی ،در ۲ سال گذشته دولت مالیات تولید کنندگان را از ۲۵ به ۲۰ درصد کاهش یافته است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با گلایه از اینکه اکثر واحد های تولیدی استان با همکاری گمرک از انبارهای خود به عنوان انبار تحت نظارت استفاده می کنند، خاطر نشان کرد: برای مراجعات و انبارهای گمرکات مکان جدیدی در نظر گرفته شود .

کریمی بیان کرد: در سال‌های اخیر برای مهار تورم سیاست‌های انقباضی اعمال شده که این سیاست ها علاوه بر قفل شدن فعالیت‌های اقتصادی ، واحدهای تولیدی را در زمینه تامین سرمایه در گردش با مشکل مواجه ساخته است .

وی در خصوص انتقال حساب های شرکت های بزرگ به استان گفت: مزایا و تسهیلات ویژه‌ای برای واحدهای تولیدی بزرگ برای ایجاد انگیزه به انتقال گردش مالی بزرگ به داخل استان فراهم کنیم.

ارزش افزوده ۸ هزار میلیاردی تومانی استان مرکزی

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: ارزش افزوده ۸ هزار میلیارد تومانی استان مرکزی برآورد می شود که بر این اساس باید طرح های عمرانی و اقتصادی قوی تر در استان طراحی و اجرا شود.

محمدحسن آصفری ادامه داد: سهم استان مرکزی باید از تبصره ۱۸ برای اشتغالزایی و درآمدزایی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای عمل به شعار سال کم کردن فشار مالیاتی روی مردم است،گفت: هرچه مالیات بیشتری را از مردم بگیریم، باعث گرانی و تورم و رشد بیشتر می‌شویم بر این اساس اعتقاد داریم باید به جای این رفتارها پایه‌های مالیاتی را افزایش دهیم، باید دستگاه‌های دولتی کسانی که فرار مالیاتی می‌کنند را شناسایی و رئیس دستگاه مالیاتی که وزیر اقتصاد است در این حوزه ورود کرده و فشاری روی مردم را کم کنند.

آصفری یادآور شد: کسبه‌ ما در ایام کرونا وضع خوبی نداشتند، اما متاسفانه مشاهده می‌کنیم پایه‌های مالیاتی به جای سه برابر ۳۰ برابر شده است و این خودش باعث بی‌اعتمادی مردم می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.