انجام ۳۸ هزار تراکنش در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در استان مرکزی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: تعداد تراکنش‌های به ثبت رسیده در راستای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در این استان تاکنون به ۳۸ هزار و ۸۴ مورد رسیده که توسط ۱۸ هزار و ۲۹۳ خانوار انجام شده است.

« حسن میرزاخانی» روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی هماهنگی و تبیین مرحله جدید اجرای طرح کالا برگ الکترونیک استان مرکزی در اراک، افزود: این طرح در راستای کمک به بهبود وضعیت و افزایش قدرت خرید دهک‌های اول جامعه است و باید اطلاع‌رسانی‌های گسترده در این زمینه صورت گیرد.

وی بیان کرد: دبیرخانه هر کارگروه مغز متفکر است و باید تلاش شود تا موانع و مشکلات اجرای طرح کالابرگ الکترونیک از طریق این کارگروه گره‌گشایی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی، ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای این طرح در استان، گفت: اما هنوز کار مشکلات زیادی در مسیر این طرح است که باید تلاش شود تا گره‌گشایی شود.

میرزاخانی عنوان کرد: نیاز است در راستای موفقیت بیشتر اجزای طرح کالابرگ الکترونیک، میزان ارتباط با فرمانداران تقویت شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست در خصوص تغییرات مرحله جدید اجرای طرح کالا برگ الکترونیک، گفت: میزان خرید در قبل در راستای سیاست حمایتی و تشویقی سه دهک نخست، ۸۰ درصد بود که الان به ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است اما سیاست حمایتی ۲۰ درصد افزایش به میزان یارانه به ۳۰ درصد تبدیل شده است.

« جمشید امیدی» افزود: یعنی اگر سه دهک اول جامعه،۵۰ درصد یارانه خود را در هر ماه برای ۱۱ قلم کالای اساسی در نظر گرفته شده، خرید کنند، یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به یارانه آنها اضافه می‌شود.

وی بیان کرد: اگر این خرید در ماه انجام نشود، افزایش به ازای هر نفر یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، برای آنها سوخت می‌شود و می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله کمیته امداد امام خمینی‌(ره) و بهزیستی استان مرکزی، اطلاع‌رسانی لازم را مد نظر قرار دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: بار مالی مرحله جدید اجرای این طرح برای این استان در هر ماه معادل ۴۷۰ تا ۴۸۰ میلیارد ریال است.

امیدی اظهار کرد: نیاز است سه دهک اول جامعه مدیریت هزینه داشته باشند تا با خرید مناسب، از افزایش یارانه به ازای هر نفر بهره‌مند شوند.

وی گفت: مجموع شهرها و شهرستان‌های فعال در مسیر اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در استان مرکزی ۳۴ شهر و ۶۵ دهستان است که در ۲ هزار و ۱۸ فروشگاه‌ کوچک و زنجیره‌ای انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: طرح کالابرگ الکترونیک در این استان تنها در ۲ به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم و اینترنت، فعال نشده است.

امیدی اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تاکنون، ۳۳۰ میلیارد ریال خرید در استان مرکزی صورت گرفته که ۱۵۰ میلیارد ریال آن به صورت کالابرگ و ۱۸۰ میلیارد ریال به صورت پرداخت نقدی است که از حساب خانوارها کم شده است.

وی گفت: بیشترین خریدی که در استان مرکزی در مسیر این طرح انجام شده، به ترتیب مربوط به روغن، برنج، ماکارونی، گوشت سفید، قند و شکر، تخم مرغ و گوشت قرمز است و کمترین خرید مربوط به ماست است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: هم‌اکنون طرح کالابرگ الکترونیک در ۷۲ نقطه این استان در حال ارایه خدمات است.

۱۳۰ هزار خانوار جزو سه دهک اول در استان مرکزی وجود دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.