۱۵ تقاطع غیرهمسطح و پل در محورهای استان مرکزی در حال احداث است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: در حال حاضر ۱۵ تقاطع غیرهمسطح و پل در سطح محورهای استان در حال احداث است و مجموع اعتبارات جذب شده برای اجرای این طرح ها در یکسال اخیر برابر با ۲۲۰ میلیارد تومان بوده است.

مهرداد جهانی در حاشیه برگزاری تور رسانه ای به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: اجرای درزگیری، لکه گیری و روکش آسفالت از ۴ جبهه کارگاهی شامل دو کارگاه لکه گیری آسفالت، یک کارگاه اجرای روکش آسفالت و یک گارگاه اجرای درزگیری ترک های سطحی آسفالت و سه قرارداد مجزا با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان در دست اقدام است و کارگاه لکه گیری دیگری نیز زودی در این محور فعال خواهد شد.

وی افزود: در حوزه آسفالت محورهای مواصلاتی استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۸ کیلومتر انواع روکش آسفالت گرم، روکش آسفالت حفاظتی، روکش آسفالت سطحی و ۲۳۳ هزار متر مربع لکه گیری هندسی آسفالت و ۲۰۰ هزار متر درزگیری ترک های سطحی آسفالت انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی تصریح کرد: در یکسال اخیر در حوزه نگهداری از راه های شریانی اصلی فرعی و روستایی بالغ بر ۱۰۵۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده و خوشبختانه با سرعت قابل توجهی در حال اجراست.

جهانی ادامه داد: اصلاح کانالیزاسیون، بهسازی و ارتقای محدوده پلیس راه اراک – قم با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال انجام شده است.

وی بیان کرد: ۱۰ کیلومتر حفاظ بتنی نیوجرسی با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال اجرایی و تاکنون حدود چهار کیلومتر آن انجام شده و ۶ کیلومتر دیگر در دست اقدام است.

جهانی خاطرنشان کرد: تعمیر گاردریل ها بصورت دائمی و مستمر در حال اجرا بوده و همچنین خرابی روشنایی طولی در محور اراک – سلفچگان انجام شده و سیستم های آن به روزرسانی شده است، همچنین پایه گاردریل‌های این محور با نصب شبرنگ آشکارسازی شده است.

وی افزود: ایمن سازی دوربرگردان‌های این محور در دستور کار قرار دارد. در ماه‌های اخیر ایمن سازی دوربرگردان زرین خوشه به صورت کامل انجام و زیرسازی دوربرگردان خیرآباد تکمیل شده و بزودی آسفالت آن توسط اداره کل راه و شهرسازی استان انجام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: در یکسال اخیر حدود ۲۸۰ میلیارد تومان برای ارتقای ایمنی راه های استان هزینه شده که شامل اقدامات مختلفی چون نصب نیوجرسی، نصب گاردریل، نصب روشنایی طولی و نقطه ای، نصب انواع تابلوهای ایمنی، اجرای خط ترافیکی اجرای شیار لرزاننده، نصب چراغ های چشمک زن و … انجام شده و غیر از این موارد اقدامات مختلفی توسط ادارات تابعه شهرستان ها در راستای رفع نقاط پرتگاهی، ارتقای ایمنی نقاط پرتصادف، اجرای شیب شیروانی و تعریض شانه خاکی اصلاح قوس و ترانشه برداری بعمل آمده است.

جهانی تاکید کرد: احداث تقاطع غیر همسطح راهجرد، از پروژه های نیمه تمام است که در یک سال اخیر از پیشرفت فیزیکی ۵ درصدی به پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی رسیده و در حال حاضر مرحله ساخت ابنیه فنی آن به اتمام رسیده و اکنون در حال زیرسازی رمپ و لوپ ها جهت اجرای آسفالت است. برای اجرای این طرح، یک پل با دهانه ۱۰ متر، ارتفاع ۶ متر و طول عرشه ۳۴ متر اجرا شده که زیرگذر اصلی این پروژه است، همچنین برای هدایت آب های سطحی و توسعه ابنیه موجود ۸ دستگاه پل و آبرو به طول های ۱۰ الی ۳۰ متر احداث یا تعریض شده است.

وی افزود: تاکنون ۳۵۰۰ متر مکعب بتن ریزی برای فوندانسیون و سازه پل ها انجام شده است. طول رمپ و لوپ‌های این تقاطع غیر همسطح در مجموع به طول پنج کیلومتر خواهد بود که در حال حاضر در مرحله اجرای زیرسازی است. اعتبار اجرایی این طرح تاکنون ۳۷ میلیارد تومان است‌.

جهانی ادامه داد: در راستای محرومیت زدایی از روستاها و مناطق کم برخوردار استان مرکزی نیز اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه ساخت راه های روستایی صورت گرفته که از مهمترین و شاخص ترین اقدامات این اداره کل در دولت سیزدهم بوده است. در همین راستا در دو سال اخیر ۸۴ پروژه ساخت راه روستایی در مسیر روستاهای استان مرکزی فعال شده که شامل ساخت، زیرسازی و آسفالت ۱۴۰ کیلومتر راه روستایی و برخورداری ۲۹ روستا بطور کامل از راه آسفالته است. اعتبار تامین شده برای اجرای این طرح ها مبلغ ۴۹۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: تکمیل پروژه های نیمه تمام اقدام شاخص دیگر این اداره کل در دولت سیزدهم است که از آن جمله می توان به پروژه های تقاطع غیر همسطح نادرآباد در آشتیان، تقاطع غیر همسطح کردیجان در آشتیان، تقاطع غیر همسطح راه آهن پرندک و تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی شهید مهدی پرندک در شهرستان زرندیه، تکمیل واریانت روستای میان رودان درخمین، تکمیل پل و باند دوم شازند به آستانه در شهرستان شازند تکمیل پل گوگسگرد در شهرستان تفرش و پیشرفت فیزیکی چشمگیر در تکمیل پروژه تعریض محور آهنگران – ساروق – کمیجان اشاره کرد.

وی اضافه کرد: توسعه ابنیه فنی راه ها که در این راستا نیز ضمن تکمیل تعدادی از تقاطع های غیر همسطح نیمه تمام، در حال حاضر ۱۵ تقاطع غیرهمسطح و پل در سطح محورهای استان در حال احداث است و مجموع اعتبارات جذب شده برای اجرای این طرح ها در یکسال اخیر برابر با ۲۲۰ میلیارد تومان بوده است.

وی فعالیت های گسترده برای تسهیل سفرهای اربعین و مدیریت جابجایی زائران از طریق ناوگان حمل و نقل مسافری و اجرای برنامه های فرهنگی را از دیگر اقدامات برشمرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.