ثبت ۲ میلیون هکتار از اراضی ملی استان مرکزی در سامانه

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی گفت: ۲ میلیون هکتار از اراضی استان با هدف تعیین تکلیف مالکیت در سامانه این اداره کل به ثبت رسیده است.

« حسین دلاوری» روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی بررسی مشکلات حدنگار اراضی و صدور اسناد مالکیت استان مرکزی، افزود: اولویت دستگاه قضایی در اراضی هویت بخشی، سند دار کردن و ثبت اسناد مالکیت اشخاص و دستگاه‌های اداری است.

وی ادامه داد: لازم است تا ۴۷۱ هزار هکتار از اراضی استان سند دار شود و به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار داده شود.

دلاوری اظهار کرد: در برنامه هفتم باید اراضی متر به متر سند دار شود و این مهم می‌تواند با همکاری اشخاص و ارگانها محقق شود.

وی بیان کرد: مجموع املاک نیروهای مسلح استان مرکزی در سامانه ثبت شده و ثبت اراضی متعلق به ادارت کل اوقاف و امور خیریه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در حال اجرا است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی گفت: مجموع اراضی استان مرکزی ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار است که از این میزان ۲ میلیون هکتار در سامانه ثبت شده است.

دلاوری افزود: از ۹۰۰ هکتار باقی مانده ۴۷۱ هکتار آن کشاورزی و بقیه اراضی شهر و روستا را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: ۱۷۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی معادل ۵۴ درصد مجموع اراضی این حوزه در سامانه ثبت شده و باید تا پایان خرداد ماه جاری به ۷۰ درصد برسد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی گفت: در استان ۳۸ هزار پرونده تشکیل شده که ۱۶ هزار هکتار منجر به صدور سند شده و ۱۸ هزار منجر به صدور رای منفی شده است.

دلاوری افزود: چهار هزار پرونده قضایی در اجرای تعیین تکلیف در استان وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۷۳۰ فقره پرونده رای مثبت، یک‌هزار و ۶۰۰ فقره پرونده رای منفی و ۸۰۰ فقره پرونده پاسخ داده نشده است.

وی بیان کرد: در ۲ ماه اخیر استعلام اراضی در استان رشد چشمگیری داشته که از ۴۳۰ استعلام در سال جاری ۲۲۱ فقره پرونده صدور رای مثبت، ۱۷ فقره پرونده رای منفی، ۳۵ فقره پرونده ناقص و ۱۵۰ فقره پرونده پاسخ داده نشده است.

۲۱۲شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.