افزایش ۵۹ درصدی درآمدهای عمومی استان مرکزی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: درآمدهای عمومی این استان در فروردین‌ماه امسال ۵۹ درصد نسبت به مدت مشابه قبل افزایش یافت.

«نوربخش عسکری» روز چهارشنبه در نشست ستاد درآمد و تجهیز منابع استان مرکزی در اراک، افزود: درآمدهای عمومی این استان در این مدت، به هشت هزار و ۲۲۱ میلیارد ریال رسید.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از فرار مالیاتی کارهای خوبی صورت گرفته و در راستای رفع دغدغه مردم در مورد درخواست پرداخت‌های نقدی توسط برخی پزشکان، وکلا و اصناف پیگیری‌های زیادی صورت گرفته و روند انسداد فرارهای مالیاتی با جدیت ادامه دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: مونیتورینگ معادن و رصد فعالیت‌های معدنی از دیگر اقدامات استان برای افزایش درآمدهای استان است که با جدیت در دستور کار قرار دارد.

عسکری یادآور شد: سال گذشته ۳۴ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی در استان مرکزی اخذ شد که طبق قانون این مبلغ در راستای سلامت عمومی، بهبود حمل و نقل عمومی و رفع آثار آلایندگی صنایع با افزایش سرانه‌های فضای سبز و سرانه‌های ورزشی هزینه می‌شود.

وی، در بخش دیگری از سخنانش به مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و صنایع استان مرکزی بویژه صنایع بزرگ اشاره کرد و گفت: شرکت‌های بزرگ با توجه به مسئولیت اجتماعی که در قبال مردم، پیشرفت و آبادانی استان دارند، لازم است نسبت به انتقال حساب‌های بانکی و قرارداد بیمه به استان اقدام کنند تا علاوه بر شکل‌گیری خدمات بازرگانی و اشتغال جوانان تحصیلکرده، تاثیر منابع حاصل از فعالیت‌های اقتصادی در توسعه و آبادانی استان مشهود شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی افزود: امسال با پیگیری مدیریت و مجمع نمایندگان استان و وزارتخانه‌های مربوطه، موضوع انتقال حساب‌های بانکی و قرارداد بیمه شرکت‌ها و صنایع به استان انجام می‌شود.

عسکری عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، تمام اختیارات لازم برای پرداخت وام بانکی به صنایع و واحدهای تولیدی به بانک‌های استان مرکزی منتقل شده که این خبر خوبی برای صنایع و شرکت‌های استان است که تمام عملیات‌های بانکی خود را با خدمات مناسب‌تر در استان می‌توانند دریافت کنند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.