پرداخت مطالبات بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت: مطالبات بازنشستگان ۲۳ دستگاه استانی این استان در مدت ۲ سال گذشته پرداخت شده‌است.

فرزاد مخلص الائمه عصر پنجشنبه در همایش روز خانواده و تکریم از بازنشستگان استان مرکزی افزود: پیگیری پرداخت مطالبات بازنشستگان دستگاه‌های ملی نیز در دستور کار استانداری این استان قرار دارد.

وی یاد آور شد: دولت سیزدهم در بالاترین نرخ تورم دولت را تحویل گرفت و امروز کارکنان دستگاه‌های اجرایی بدون تعطیلی برای رفع کاستی‌های گذشته در حال فعالیت هستند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: ناترازی‌هایی در کشور وجود دارد که برخی از این ناترازی‌ها در بستر قانون در حال پیگیری قرار دارند.

مخلص الائمه اظهار داشت: ۸۰ هزار طرج نیمه تمام در کشور وجود دارد که بخشی از این طرح‌ها مربوط به استان مرکزی است و تلاش می شود ضمن تحقق درآمدهای دولت، زمینه پیشرفت و اتمام این طرح‌ها نیز فراهم شود.

وی با یادآوری اجرای طرح رایحه خدمت در استان مرکزی ادامه داد: نیاز است دیدار با بازنشستگان استان نیز در این طرح دیده شود.

اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: اقداماتی که در دولت سیزدهم برای بازنشستگان انجام شد در دولت‌های گذشته بی سابقه بوده‌است.

«محمد حسن آصفری» افزود: وعده‌هایی و شعارهایی در دولت‌های گذشته در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان ارایه شد و در این زمینه اقدامی انجام نشد.

وی ادامه داد: بخشی از طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان در دولت سیزدهم جرایی شده و بخشی باقی مانده‌است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان در کمیته و کمیسیون مربوطه مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و در صورت تصویب صحن مجلس این طرح اجرایی شده و حقوق بازنشستگان تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان افزایش می یابد.

آصفری افزود: لایحه متناسب سازی حقوق بازنشستگان از طریق دولت به مجلس ارایه شود یا نشود، اجرای این طرح در برنامه هفتم در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

وی با یاد آوری برگزاری نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وزیر بهداشت در خصوص تقویت بیمه پایه گفت: مقرر شده در برنامه هفتم توسعه بیمه پایه تقویت شده و خدماتی که با بیمه تکمیلی به بیماران ارایه می شود توسط بیمه پایه نیز ارایه شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طرح منزلت بازنشستگان روی کاغذ باقی ماند و اتفاق خاصی در این حوزه رخ نداده‌است.

آصفری افزود: ۲۴ دستگاه اجرایی در این طرح ملزم شدند خدمات بسیاری را به بازنشستگان ارایه دهند که این مهم محقق نشده‌است.

گفتنی است ۲۲ هزار نفر در استان مرکزی عضو صندوق بازنشستگان کشوری هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.