توصیه به اهتمام جدی مسولان استان مرکزی در اجرای قانون جوانی جمعیت

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی گفت: مدیران و مسئولان استانی برای اجرای قانون جوانی جمعیت با هدف رفع موانع در پرداخت وام ویژه خانواده‌های هدف، اهتمام جدی داشته باشند.

«پروین مفتح‌زاده» روز سه‌شنبه در نشست حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان مرکزی در اراک، افزود: برای دست‌یابی به این هدف، باید قانون جوانی جمعیت در استان پیگیری و اجرای آن با قوت کامل نهایی شود.

وی بیان کرد: هرچند در اجرای این قانون، موانعی پیش‌رو است اما لازم است راه‌های میان‌بُر، عملیاتی شود تا اعتماد و امید مردم افزایش یابد و به حل مشکلات جمعیت در استان نزدیک شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی با تاکید بر اهتمام دولت بر اجرای قانون جوانی جمعیت، گفت: در قانون اعطای زمین به وسعت ۲۰۰ مترمربع با بازپرداخت اقساط در هشت سال با ۲ سال تنفس پیش‌بینی شده، اما در استان مرکزی، موضوع متفاوت است و باید قانون جوانی جمعیت به طور کامل اجرایی شود.

مفتح‌زاده اظهار کرد: چهار کمیته شامل اقتصادی، سلامت و بهداشت، گفتمان و تبلیغ و بررسی ویژه برای این قانون در استان تشکیل شده تا چگونگی اجرای قانون جوانی جمعیت و موانع را بررسی کنند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی در ادامه به وام برای اجرای قانون جوانی جمعیت در سه بخش فرزندآوری، ازدواج و ودیعه مسکن اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۲ برابر بانک‌های عامل استان به تقاضای مراجعان در پرداخت وام در حوزه جوانی جمعیت پاسخ دادند.

مفتح زاه در ادامه افزود: استان مرکزی در رویداد جوانی جمعیت ۱۴۹ اثر به دبیرخانه ارسال کرد که از این تعداد ۱۹ اثر در سطح ملی معرفی شد و هفت اثر نیز در استان مورد تقدیر قرار گرفت.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت جزو استان‌های پیر کشور است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.