برخورد دستگاه قضایی استان مرکزی با سودجویان برداشت غیرمجاز منابع آبی

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی گفت: دستگاه قضایی این استان در راستای حفاظت از منابع آبی با افراد سودجو که اقدام به برداشت غیرمجاز از منابع آبی می‌کنند، برخورد جدی دارد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید«عبدالمهدی موسوی» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: اقدام افراد سودجو در سال‌های اخیر موجب تنش آبی در پایین دست رودخانه و کاهش قابل توجه ورودی سد الغدیر ساوه به عنوان تامین کننده آب آشامیدنی در منطقه شده که امسال با برنامه‌ریزی دقیق و عملیاتی از این معضل جلوگیری به عمل آمد.

وی با اشاره به اصل حراست و حفاظت از حقوق عامه به عنوان یکی از سیاست‌های محوری و کلان دستگاه قضایی اظهار کرد: در همین راستا اقدامات خوبی در دادگستری استان مرکزی در راستای حفاظت از منابع آبی انجام شده است.

رییس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: مقرر شد اداره امور منابع آب، اقدامات لازم برای احقاق حقوق ضایع شده بیت‌المال را در اسرع وقت پیگیری کند.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: به منظور حفاظت از حقوق عامه، ادارات متولی باید مطابق قانون از انجام تخلفات جلوگیری کنند و در صورت نیاز به دستور قضایی با دادستان مربوطه هماهنگی‌های لازم صورت گیرد تا در صورت مشاهده جرم انجام شده در اسرع وقت برای متخلفان پرونده تشکیل و نسبت به معرفی آنان برای برخورد قضایی، اقدامات لازم انجام شود.

۹۲ درصد از حجم آب مصرفی استان مرکزی در بخش کشاورزی، سه و نیم درصد در بخش صنعت و بقیه در بخش خانگی مصرف می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.