جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: کارکرد اصلی مساجد به عنوان پایگاه‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار ایرنا، «بهنام نظری» روز دوشنبه در کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی در اراک، افزود: قالب و شکل‌گیری انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شد و این مکان‌ها در دوران انقلاب، کانون تحولات بود و در نهایت از همین کانون‌ها، انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷، پیروز و به رویدادی بزرگ در دنیا تبدیل شد.

وی بیان کرد: باید جوانان در مساجد حضور پررنگ و دشمن شکن داشته باشند و مسجد تنها منحصر به برگزاری نماز جماعت نباشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: باید از ظرفیت مساجد در کاهش و یا رفع آسیب‌های اجتماعی بهره‌گیری ویژه کرد.

نظری عنوان کرد: مسئولان، جوانان و همه اقشار جامعه باید با مساجد آشتی کنند و از ظرفیت دینی، مذهبی، اجتماعی و سیاسی آن بهترین بهره را ببرند.

وی اظهار کرد: لازم است دستگاه‌های اداری و اجرایی، هتل‌ها و مراکز تفریحی و گردشگری، بهترین مکان و امکانات خود را برای نمازخانه‌ها تدارک ببینند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان مرکزی افزود: موازی‌کاری دستگاهای فرهنگی و اجتماعی بخشی از وقت و هزینه را می‌گیرد و در مقابل خروجی مطلوب حاصل نمی‌شود، بنابراین باید تدابیر لازم برای پرهیز از موازی‌کاری اندیشیده شود.

نظری بیان کرد: در سند آسیب‌های اجتماعی، آموزش و پرورش و خانواده نباید فراموش شود و نهادها با برگزاری آموزش‌های پیشگیری، برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: توجه به ظرفیت مساجد به صورت نمونه در زرندیه آغاز شده و نقاط ضعف و قوت احصا شده است.

« محمدرضا جعفری» افزود: نشاط در مساجد باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و هرچه نشاط در این مکان مقدس افزایش یابد حضور اقشار مختلف بویژه جوانان و نوجوانان در آن بیشتر می‌شود.

وی بیان کرد: مساجد باید کارکرد متنوعی داشته باشند و نباید تنها مکانی برای اقامه نماز باشد.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر انجام فعالیت‌های اثرگذار در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید دارد و باید همه تلاش‌ها در استان مرکزی بر کاهش پنج آسیب، اعتیاد، حاشیه‌نشینی، طلاق، کودکان کار ‌و مفاسد اخلاقی، به کار گرفته شود.

جعفری اظهار کرد: هرچه اعتبار در زمینه پیشگیری از آسیب‌ها هزینه شود، جار برای کار زیاد است و توجه به این بخش امری ضروری است.

وی گفت: سند جامع آسیب‌های اجتماعی استان مرکزی می‌تواند در کاهش اثرات سوء معضلات اجتماعی موثر باشد.

سرپرست اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی هم در این نشست گفت: باید مردم و مسولان در مشکلات و کاستی‌ها در کنار هم وارد میدان شوند.

حجت‌الاسلام «جواد فراهانی» افزود: استان مرکزی پرچمدار احیای مساجد است و کلید این مهم در شهرستان زرندیه زده شد.

وی بیان کرد: مساجد حلقه واسطه بین مردم و مسئولان هستند و باید به عنوان پایگاهی برای اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: در طرح «مسجد گره‌گشا» نشست‌های کارشناسی ویژه‌ای تاکنون برگزار شده و اجرای آن در زرندیه با تحولات زیادی همراه بود و مردم اثرات اجرای طرح را دیدند.

حجت‌الاسلام فراهانی افزود: امید است با تلاش‌های صورت گرفته، کلیات این طرح مصوب و اجرای آن در تمام شهرستان‌های استان عملیاتی شود.

۲ هزار و ۲۰۰ مسجد در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.