رشد ۲۸۷ درصدی درآمد‌های ملی و استانی گمرکات استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، صدیقی راد، مدیرکل گمرکات استان مرکزی در خصوص عملکرد ۱۲ ماهه گمرکات استان مرکزی گفت: در این مدت درآمد‌های ملی و استانی بالغ بر هزار و ۲۵ میلیارد تومان بوده که ۲۸۷ درصد افزایش داشته است.

صدیقی راد افزود: سال گذشته یک میلیون و ۵۷۴ هزارتن کالا به ارزش یک میلیارد و ۴۷ میلیون دلار از استان به ۸۷ کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل از لحاظ وزنی ۴ درصد و از لحاظ ارزشی ۱۵ درصد کاهش داشته است.

او با بیان اینکه عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان و روسیه از جمله این کشور‌ها هستند اضافه کرد: عمده‌ترین کالا‌های صادراتی شامل بیلت، پروفیل، شمش آلومینیوم و انواع هیدروکربن‌ها و. بوده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی بیان کرد: همچنین در این مدت ۱۲ ماه ۱۹۳ هزارتن کالا به ارزش ۶۲۱ میلیون دلار از ۵۱ کشور از جمله عمارات متحده عربی، چین، ترکیه، هند به استان وارد شده که از لحاظ وزنی ۳۵ درصد و از لحاظ ارزشی ۲۶ درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد: عمده‌ترین کالا‌های وارداتی مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات خط تولید واحد‌های تولیدی مستقر در استان بوده که از لحاظ وزنی ۳۵ درصد و از لحاظ ارزشی ۲۶ درصد افزایش داشته است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.