افزایش ۱۰ درصدی پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی در استان مرکزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تعداد پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی این استان در سرشماری زمستانی امسال نسبت به سال قبل، ۱۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، «یوسف یوسفی» روز شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: سرشماری زمستانه پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی با هدف آگاهی از وضعیت کنونی جمعیت پرندگان مهاجر زمستان‌گذران، شناسایی و رکورد گونه‌های جدید در عرصه‌های آبی استان مرکزی صورت گرفت.

وی بیان کرد: در سرشماری امسال، بیش از ۲۳ هزار پرنده آبزی و کنارآبزی در ۶۹ گونه مشاهده شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۰ درصد افزایش دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: اطلاعات و نتایج حاصل از سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر به عنوان پایه و اساس بررسی اندازه و تغییرات جمعیتی در برنامه‌های حفاظتی و مدیریتی جمعیت‌ پرندگان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و در کمک به مدیریت زیست‌بوم نقش موثری دارد.

یوسفی اظهار کرد: علاوه بر برنامه سرشماری پرندگان، بررسی احتمال وجود بیماری آنفلوآنزای پرندگان و نظارت بر پهنه‌های آبی به جهت ممنوعیت صید و شکار پرندگان مهاجرآبزی نیز در دستور کار سرشماران قرار داشت که پایش‌های دقیق صورت گرفته، حاکی از نبود وجود نمونه مشکوک بیماری و یا لاشه در استان مرکزی بود.

هر سال هزاران قطعه پرنده حمایت شده از جمله درنای خاکستری، غاز خاکستری، فلامینگو، خروس کولی، خوتکا، عروس غاز، انواع اردک، فاخته و سایر گونه‌ها برای زمستان‌گذرانی به استان مرکزی مهاجرت می‌کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.