احیای ۷۰۰ واحد تولیدی استان مرکزی توسط بنیاد علوی

مدیر حرکت‌های مردمی استان مرکزی گفت: ۷۰۰ واحد تولیدی و کارگاهی این استان امسال توسط بنیاد علوی احیا و از آنها حمایت شد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، «پرویز عزیزی» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: دو هزار اشتغال پایدار در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، تولیدی و پوشاک در منطقه میلاجرد توسط بنیاد علوی ایجاد و ۷۲۱ کارگاه خیاطی با پنج نفر اشتغال توسط این بنیاد مورد حمایت قرار گرفته‌است.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰۰ کارگاه خیاطی نیز در منطقه میلاجرد استان مرکزی توسط بنیاد علوی ساماندهی شده‌است.

مدیر حرکت‌های مردمی استان مرکزی با یادآوری شناسایی ۴۰ نقطه محروم در این استان گفت: منطقه میلاجرد استان نیز سال گذشته به این نقاط افزوده‌شد.

عزیزی با یادآوری فعالیت بنیاد علوی در زمینه محرومیت زدایی اظهار داشت: نهاد ویژه محرومیت زدایی سال گذشته در منطقه میلاجرد، نهادهای خودگردان محرومیت زدایی در شهرستان تفرش، فراهان و حاشیه شهر اراک راه اندازی شد.

وی ادامه داد: بنیاد علوی در چهار اشتغال و اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و سلامت فعال بوده و مسکن توسط بنیاد علوی در منطق کمتر توسعه یافته به صورت ویژه دیده شده‌است.

مدیر حرکت‌های مردمی استان مرکزی گفت: ۵۰۰ مسکن سال گذشته توسط این نهاد در مناطق محروم استان ساخته شد و وام‌های بالاعوض به محرومان پرداخت شد.

عزیزی افزود: ۳۱۷ واحد نیز توسط بنیاد علوی برای خانواده های دارای دو فرزند معلول به بالا ساخته شد.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در مناطق محروم کمیجان و خنداب، کمک بلاعوض به ۲۵۰ واحد مسکونی سیل زده سال ۹۸، ارایه آموزش در مناطق محروم استان بر اساس تفاهم نامه با فنی و حرفه ای از دیگر اقدامات بنیاد علوی در استان مرکزی است.

مدیر حرکت‌های مردمی استان مرکزی گفت: بر اساس تفاهم نامه با پارک علم و فناوری استان، ۹۰ مجموعه دانش بنیان از حمایت های این نهاد بهره مند شده و در حوزه آب رسانی نیز اجرای ۴۰ کیلومتر شبکه آب و فاضلاب با همکاری اداره آب و فاضلاب شهرستان شازند از دیگر اقدامات این نهاد بوده‌است.

عزیزی افزود: توزیع ۱۰ هزار بسته غذایی به مردم روستای آهنگران و محلات، برگزاری دو نمایشگاه صنایع دستی و پوشاک در استان مرکزی و همدان و آغاز عملیات اجرایی هنرستان فنی و حرفه ای میلاجرد از دیگر اقدامات بنیاد علوی در این استان بوده‌است.

وی اظهار داشت: آغاز عملیات اجرایی ورزشگاه چهار هزار و ۵۰۰ نفره روباز و سالن یک هزار و ۵۰۰ نفره چند منظوره میلاجرد، تکمیل ۳۸ مدرسه در کمیحان و تکمیل، تعمیر و تجهیز ۱۴ مسجد در میلاجرد از دیگر اقدامات بنیاد علوی در این استان است.

مدیر حرکت‌های مردمی استان مرکزی گفت: خرید و تحویل یک دستگاه خودروی آب رسان برای شرکت آب و فاضلاب، سه دستگاه آمبولانس برای منطقه میلاجرد و جاورسیانو دعوت از خیران مدرسه ساز برای حذف ۲۰ مدرسه کانکسی از دیگر اقدامات بنیاد علوی در این استان است.

عزیزی افزود: عملیات اجرایی حذف و ایمن سازی ۱۱ مدرسه کانکسی در استان آغاز و عملیات اجرایی ۹ مدرسه نیز ابتدای سال آینده در استان آغاز می شود.

وی ادامه داد: اهدای ۳۵ تن سیمان و ۵۰۰ تن میلگرد رایگان، اهدای ۵۰۰ تن میلگرد رایگان برای ساخت درمانگاه در شهر جاورسیان، اهدای چهار زمین چمن از جمله اقدامات بنیاد علوی در استان مرکزی است.

مدیر حرکت‌های مردمی استان مرکزی گفت: عملیات اجرایی ۲۰ زمین چمن شامل ۱۰ زمین چمن در شهرستان کمیجان و ۱۰ زمین چمن در سراسر استان توسط بنیاد علوی استان آغاز شده‌است.

عزیزی اظهار داشت: ۱۰ هزار اصله نهال مثمر و ۲۵۴ عدد تبلت کمک آموزشی نیز توسط بنیاد علوی به مناطق محروم استان مرکزی اهدا شده است.

وی ادامه داد: توزیع سه هزار بسته مادرانه به مادران باردار و شیرده، اهدای کمک هزینه ۱۵۰ سری جهیزیه، ۱۵۰ چادر به بانوان جهادگر استان، اهدای دو هزار بسته لوازم نوشتاری و حمایت از ۹۵ خانواده دارای فرزند ۲ قلو از دیگر اقدامات بنیاد علوی در استان مرکزی است.

مدیر حرکت‌های مردمی استان مرکزی اظهار داشت: ۲۴ هزار پوشاک، چهار هزار وعده غذای گرم در پویش علوی و حسینی و ۳۰ هزار بسته معیشتی نیز امسال توسط بنیاد علوی در این استان توزیع شد و ۱۰ هزار بسته نیز تا پایان سال جاری توزیع می شود.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۲ شهرستان دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.