ذخیره‌سازی کالاهای اساسی به میزان کافی در استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت: کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در این استان به میزان کافی ذخیره سازی شده است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، «فرزاد مخلص الائمه» روز چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان مرکزی، افزود: تامین و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از برنامه‌های اولویت دار مدیریت ارشد این استان است و با هماهنگی‌های ایجاد شده تامین و ذخیره سازی کالاهای اساسی از جمله مرغ، تخم مرغ، گوشت، برنج، شکر و روغن در سال جاری در استان نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه است.

وی افرایش قیمت برخی کالاها را از جمله دغدغه‌های مردم استان مرکزی عنوان کرد و ادامه داد: این مهم نه تنها در استان بلکه در کشور وجود دارد اما دولت تمام تلاش خود را برای حل این مشکل بکار گرفته است.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: به گفته رئیس کل بانک مرکزی روند کنترل ارزش پول ملی امید وارکننده است و در آینده نزدیک اتفاقات مبارکی می‌افتد که تاثیر بسزایی در بازار خواهد داشت.

مخلص الائمه گفت: رصد، پایش و کنترل بازار در شهرستان‌ها وظیفه فرمانداران است و باید روزانه بازار را مورد رصد و پایش قرار دهند.

وی اظهار کرد: تامین نهاده‌های دامی از جمله مشکلات سال جاری استان مرکزی بود و این مشکل باید در سطح ملی حل می‌شد.

استاندار مرکزی افزود: اقداماتی توسط وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه انجام شد و نیاز است با تحقق وعده‌های وزیر جهاد کشاورزی این مشکل نیز برطرف شود.

مخلص الائمه ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی در بهار امسال به مردم وعده داد که با افزایش واردکننده، انحصار واردات برخی کالاها از دست برخی افراد خارج شود که باید این مهم عملیاتی شود.

وی با یادآوری ورود و ذخیره سازی ۴۰۰ تن میوه شب عید به استان مرکزی گفت: دولت در زمینه عرضه این محصول در سال جاری نقشی ندارد و تنها اداره کل تعزیرات حکومتی استان وظیفه کنترل و نظارت بر توزیع این محصول را برعهده دارد.

استاندار مرکزی افزود: اداره کل تعزیرات حکومتی این استان باید با کنترل و نظارت هرچه بیشتر بر بازار شب عید به خصوص توزیع میوه و اقلام مورد نیاز مردم از گران فروشی این محصولات توسط برخی اصناف جلوگیری کند.

مخلص الائمه اظهار کرد: امسال محدودیتی در زمینه ورود و خروج کالا در استان مرکزی وجود ندارد و باید با افزایش نظارت‌ها از کمبود کالا در استان جلوگیری شود.

وی ادامه داد: شعب کشیک بانک‌ها در روزهای تعطیل فعال هستند و تامین پول عابربانک‌ها نیز به موقع انجام شود.

استاندار مرکزی گفت: جبران جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش طیور استان نیز برای جلوگیری از بروز برخی مشکلات در آینده در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: ۲ هزار واحد صنفی این استان در طرح کالا برگ الکترونیکی در استان ثبت نام کردند و ۴۰۰ تا ۵۰۰ واحد نیز به دستگاه‌های مورد نیاز تجهیز شده‌اند.

«حسن میرزاخانی» افزود: کارت حساب تمامی یارانه بگیران کشور چاپ شده و امکان خرید با یارانه ماه آینده برای این افراد فراهم شده‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در این نشست گفت: چهار هزار تن مرغ گرم از ابتدای اسفندماه تاکنون در استان توزیع شده و یک هزار و ۳۵۰ تن نیز تا پایان سال توزیع می شود.

«علی صفری» متوسط قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در استان مرکزی را ۶۳۰ هزار ریال عنوان کرد و ادامه داد: روزانه ۲۷۰ تن مرغ گرم در استان توزیع می شود.

وی ادامه داد: قیمت مرغ زنده از روز گذشته کاهشی بوده و مرغ زنده با قیمت ۴۳۰ هزار ریال از درب کشتارگاه توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: ۸۵۰ تن مرغ منجمد از هفتم اسفندماه تاکنون در استان توزیع شده است.

صفری افزود: یک میلیون جوجه‌ریزی اسفندماه امسال در استان انجام شده و پیش‌بینی می‌شود اردیبهشت ماه سال آینده در تامین این محصول با مشکل مواجه شویم.

وی ادامه داد: افزایش جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش مرغ زنده تا یک میلیون ۵۰۰ هزار قطعه تاپایان سال جاری در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: قیمت گوشت گرم اسفند ماه نسبت به بهمن ماه کاهش یافته و اکنون مشکلی در زمینه دام زنده در استان وجود ندارد.

صفری افزود: ۵۲۵ تن گوشت منجمد از ابتدای دی ماه تاکنون در استان مرکزی توزیع شده است.

وی ادامه داد: ۱۷۴ تن حواله گوشت منجمد از هفتم اسفند ماه تاکنون صادر شده که ۱۵۰ تن این محصولات توزیع و بقیه آن باقی مانده که نیاز است شهرستان ها نسبت به دریافت سهمیه خود اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲۰ تن گوشت منجمد نیز به نمایشگاه استان اختصاص یافته است.

صفری افزود: ۵۰ تن گوشت گوساله وارداتی به استان مرکزی اختصاص یافته که اوایل سال آینده به استان وارد می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۵۰ تن گوشت منجمد نیز در استان مرکزی ذخیره سازی شده که ماه مبارک رمضان در استان توزیع می‌شود.

رئیس سازمان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۳۸ تن برنج در مدت ۲ ماه گذشته در استان توزیع شده‌ است.

صفری گفت: ۳۰۸ تن شکر در استان مرکزی توزیع و ۲۰۰ تن نیز اکنون با قیمت ۲۲۰ هزار ریال در استان در حال توزیع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: ۲۳۵ بازرسی با تشدید بازرسی‌ها از پانزدهم اسفندماه تاکنون از بازار استان انجام شده و ۴۲۵ پرونده در این بازرسی ها تشکیل شده و درصد تخلف یابی از جهار درصد به ۱۸ درصد افزایش یافته‌ است.

مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۴۰۵ بازرسی در مدت یک هفته گذشته در مرکز استان و یک هزار و ۱۰۸ بازرسی در سطح استان انجام شده‌ است.

«علی جودکی» افزود: مجموع تخلف یاب در اراک ۱۷ درصد، در استان مرکزی ۱۵ درصد بوده و ۶ درصد از مجموع این تخلف‌یابی‌ها مربوط به گران فروشی است.

وی ادامه داد: کالاهای اساسی مورد نیاز مردم استان مرکزی به میزان کافی در استان ذخیره سازی شده و قیمت کالاهای مصرفی در این ماه مبارک رمضان نیز بر اساس روند قانونی هرساله اعلام می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی نیز ادامه داد: ۳۰۹ هزار تن کالا شامل گندم، برنج و شکر امسال به انبارهای اداره کل غله وارد شده و ۲۰۲ هزار تن نیز به فروش رسیده است.

«غلامرضا ملکی» افزود: ۸۳ هزار تن کالای اساسی نیز از استان مرکزی به نقاط مختلف کشور ارسال شده که بیشتر گندم بوده است.

وی ادامه داد: سال گذشته استان مرکزی با ۹ هزار تن ذخیره کالای اساسی وارد سال جاری شد و امسال با ۳۰ هزار تن کالا به استقبال سال جدید می‌رود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: ۱۳ هزار تن کالای اساسی در اسفند ماه سال گذشته در انبارهای اداره کل غله استان وجود داشت که اسفندماه امسال این رقم به ۳۵ هزار تن افزایش یافته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تشدید نظارت‌ها از هشتم اسفند ماه در استان آغاز و تا پنجم اردیبهشت ماه ادامه می یابد.

«بهرام براری» افزود: چهار واحد گشت با همکاری دستگاه‌های نظارتی از جمله ادارات کل صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، سازمان جهاد کشاورزی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی و اصناف در مرکز استان فعال است.

وی ادامه داد: نگاه اداره کل تعزیرات حکومتی در مرحله نخست، نگاه حمایتی از حقوق تولیدکننده و مصرف کننده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: پیشگیری و نظارت در اعمال نظارت‌ها مقدم بر تخلف بوده و در صورت تکرار تخلف برخورد بر اساس قانون و عدل و انصاف در دستور کار قرار دارد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.