هشدار رجایی با اشاره به واردات بی رویه برنج‌های آلوده

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به واردات بی‌رویه برنج به دور از نیاز سنجی بازار، گفت: آلوده بودن برنج‌های وارداتی نشان از اهمال در وظایف وزارت‌خانه های مسئول است که متأسفانه سلامت افراد را به شوخی گرفته‌اند.

به گزارش مرکزی دیلی ، عباس‌ رجایی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری سخن رهبر معظم انقلاب در خصوص کشاورزان، گفت: طبق فرمایش رهبری زمانی می‌توان ادعای موفقیت در بخش کشاورزی را داشت که فعالیت برای کشاورز در زمین صرفه اقتصادی داشته باشد و این در حالی است که بی‌توجهی به تولیدات داخلی از سوی مسئولان با روش‌های مختلف نمود پیدا کرده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجیه منطقی برای واردات برنج در فصل برداشت این محصول وجود ندارد، افزود: متأسفانه در چند سال اخیر حمایت درستی از بخش کشاورزی صورت نگرفته که این خود عاملی برای رشد ویلا در شالیزار‌ها شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به واردات بی‌رویه برنج به دور از نیاز سنجی بازار، گفت: بی توجهی به برنج تولید داخل نتیجه‌ای جز رشد ویلا در زمین‌های شالی‌کاری و واردات بی‌کیفیت محصول خارجی نخواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: تا زمانی که بهای ویلا در شمال کشور بیش از ارزش تولید داخل لحاظ می‌شود وابستگی به کشورهای بیگانه برای تأ‌مین نیاز جامعه امری بدیهی است.

وی با اشاره به آلوده بودن بسیاری از برنج‌های وارداتی و تهدید سلامتی مردم به این ترتیب، افزود: وزارت جهاد کشاورزی، سازمان استاندار و همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید پاسخ‌گوی واردات محصولات و کالاهای آلوده باشند.

رجایی با بیان اینکه ادامه روند کنونی در برخورد با کشاورزان و واردات محصولات زراعی بی‌انگیزه شدن تولیدکننده گان به تولید را موجب شده است، تصریح کرد: زیر کشت نرفتن زمین‌های زراعی نتیجه مستقیم اعمال دور از کارشناسی دولت از جمله واردات محصولات بدون شناخت نیاز بازار است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، یادآور شد: آلوده بودن برنج‌های وارداتی نشان از اهمال در وظایف وزارت‌خانه های مسئول است که متأسفانه سلامت افراد را به شوخی گرفته‌اند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.