استان مرکزی؛ سومین استان پیر کشور

استان مرکزی سومین استان پیر کشور بعد از استان‌های گیلان و مازندران است.

به گزارش اخبار روزانه مرکزی، سرپرست بهزیستی استان مرکزی گفت: ۱۵۵ هزار و ۶۹۵ نفر معادل ۱۱ درصد از جمعیت استان مرکزی را سالمندان تشکیل می‌دهند و این آمار حکایت از پیری جمعیت استان دارد.
زیدوند افزود: شهرستان تفرش با ۱۹ درصد جمعیت و آشتیان و فراهان با ۱۷ درصد جمعیت سالمندی در جایگاه اول تا سوم استان قرار گرفته‌اند.
او اضافه کرد: یکم اکتبر مصادف با ۹ مهرماه روز جهانی سالمندان اسم‌گذاری شده و با توجه به پیش رفتن جمعیت به سوی سالمندی ضرورت تأمین معیشت سالمندان و اجرای قوانینی که با رفاه آن‌ها ارتباط مستقیم دارد بیش از گذشته ضروری است.
کارشناس مسئول بهزیستی استان هم گفت: با اینکه سند ملی سالمندی کشور تدوین شده، اما هنوز بسیاری از طرح‌ها و قوانین این حوزه اجرایی نشده و برای تسهیل در امور سالمندان احتیاج است ضمن اجرای قوانین گذشته قوانین جدید نیز وضع شود.
نجفی افزود: دستگاه‌های متولی در حوزه قانون جوانی جمعیت نیز تاکنون عملکرد قابل توجهی نداشته‌اند و برای جوانی جمعیت ایران در آینده، ازدیاد ازدواج و بالا رفتن نرخ موالید احتیج است دستگاه‌های مسئول بیش از گذشته در اجرای طرح‌های تشویقی، برطرف کردن مشکلات پیش روی ازدواج واشتغال قدم بردارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.