خدمت‌رسانی اوقاف به زائران اربعین حسینی در شهر کاظمین

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی درباره چگونگی خدمت‌رسانی اوقاف به زائران اربعین حسینی در شهر کاظمین گفت: موکب سیدالشهداء (ع) اوقاف استان مرکزی شنبه؛ نوزدهم شهریور ماه در مسجد براثا واقع در شهر کاظمین مستقر می‌شود و تا سی و یکم شهریور ماه پذیرای زائران است.

به گزارش اخبار روزانه مرکزی،حجت الاسلام واحدی افزود: با همت اداره کل اوقاف و از محل درآمد موقوفات ، بقاع متبرکه سطح استان و کمک خیرین و عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) برای خدمت رسانی به زائرین آن حضرت ، در اربعین حسینی موکب سیدالشهدا (ع)به کاظمین اعزام شد ، این موکب  از ۱۹شهریور در مسجد براثا در شهر کاظمین برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه محل استقرار موکب سیدالشهدا (ع) در ۷ کیلومتری حرم امام موسی کاظم (ع) است، گفت: امسال به منظور رفاه بیشتر زائران دو موکب به منظور اسکان و پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین (ع)در شهر کاظمین در نظر گرفته شده که یکی از این موکب ها در مسجد براثا و دیگری در باب صاحب الزمان حرمین شریفین امام موسی الکاظم (ع)و امام جواد (ع)برپا است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت:جهت رفاه حال زائران موکب سیدالشهداء (ع) واقع در مسجد براثا به سرویس بهداشتی، حمام، محل خواب و دیگر امکانات مجهز است و امسال آمادگی داریم هر شب حداقل ۳ هزار زائر را اسکان و پذیرایی کنیم.

وی بااشاره به اینکه اعتبارات برپایی موکب از محل کمک های خیرین ، آستان مقدس امامزادگان و موقوفات مرتبط تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: در مجموع ۴۵ نفر از خادمان امامزادگان موکب اداره کل اوقاف استان مرکزی را  همراهی می‌کنند؛ و این کاروان تدارکاتی شامل آب معدنی،نانوایی سیار،مخزن آب،سرویس بهداشتی و حمام سیار،برنج،گوشت و آرد ،لوازم یکبار مصرف برای پذیرایی و توزیع غذا است.

احدی گفت:اعزام تیم رسانه ای ، حضور مستمر امدادگران هلال احمر و برپایی موکب جدید در باب صاحب الزمان را از امکانات رفاهی امسال موکب اوقاف برشمرد و گفت اقامه نماز جماعت ،ختم قرآن،ختم صلوات،قرائت زیارت عاشورا ،سخنرانی مذهبی به صورت روزانه،برپایی مجالس عزاداری و سینه زنی،پاسخگویی به مسائل شرعی از جمله برنامه های فرهنگی است که امسال در موکب اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اجرا خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.