اعزام ۸۰ نیروی راهداری به مرز برای خدمات‌رسانی به زائران

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از اعزام هفت دستگاه اتوبوس و ۸۰ نیروی کار به مرز برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه مرکزی، مهرداد جهانی افزود: این اداره کل در اقدامی جهادی و در راستای تلاش برای تحقق اهداف دولت، از ابتدای دولت سیزدهم عملیات اجرای ۷۶  پروژه راهداری و راه روستایی را با هشت هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز کرده است.
وی گفت: در همین راستا در حال حاضر پروژه‌های مختلفی به ارزش ۶۷۷ میلیارد تومان  به بهره‌برداری رسیده و مابقی آن در حال اجراست.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان مرکزی بیان کرد: با توجه به اقدامات به‌عمل آمده و تحقق برنامه‌های هدف، در سال جاری شاهد شکوفایی پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خواهیم بود؛ بخش اعظمی از این پروژه‌ها نیز در مرحله مطالعه، امکان‌سنجی و برگزاری مناقصه است که عملیات اجرایی آن‌ها بعد از اتمام فرآیندها شروع می‌شود.
اوادامه داد: تاکنون یک هزار میلیارد تومان اعتبار طی سال ۱۴۰۱ برای پروژه‌های عمرانی این اداره کل مصوب شده که امیدواریم تا سال ۱۴۰۲ ضمن تلاش برای افزایش میزان اعتبارات بتوانیم برای راه‌های استان گامی ارزشمند برداریم.
وی اضافه کرد: قرار گرفتن در مرکز کشور و همجواری با پایتخت، استان مرکزی را به کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق کشور مبدل ساخته که این امر موجب شده تا راه‌های استان از نظر ترددهای بین استانی، سومین رتبه کشور را از نظر حجم تردد بخود اختصاص دهد. قرار گرفتن چند استان صنعتی، گردشگری و زیارتی در کنار هم به مرکزیت مرکزی، بیش از پیش بر اهمیت راه‌های استان افزوده است
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اهمیت راه ها یاداور شد: این استان ۶ هزار و ۴۵۰ کیلومتر انواع راه شریانی، اصلی، فرعی، روستایی، بزرگراه و آزادراه دارد که ۷۵ درصد آن مربوط به راه‌های روستایی است.
جهانی ادامه داد: راه‌های روستایی که یکی از ارکان اصلی توسعه روستاها بشمار می‌رود به همین منطور علاوه بر نگهداری مستمر از راه‌های موجود، بر اساس اولویت‌های تعیین شده برخورداری روستاها از راه آسفالته از برنامه‌های مهم این اداره کل است؛ دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.