هشدار پلیس فتا برای صفحات غیراخلاقی در استان مرکزی

رئیس پلیس فتا استان مرکزی از دستگیری گرداننده‌ یکی دیگر از صفحات اینستاگرامی که اقدام به انتشار مطالب غیراخلاقی می‌نمود، خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: اقداماتی که درزمینه‌ دوست‌یابی غیرمتعارف در فضای مجازی صورت می‌پذیرد به دلیل عواقب خطرناک و گاه غیرقابل جبرانی که دارد، خارج از خطوط قرمز پلیس فتا بوده و در پی بررسی کارشناسان پلیس فتا در فضای مجازی استان، ضمن رصد پیج اینستاگرامی در بین دانشجویان یکی از دانشگاه‌های سطح استان، اقدامات لازم در جهت شناسایی گرداننده پیج اینستاگرامی آغاز گردید.
این مقام مسئول با تأکید بر برخورد پلیس فتا با عاملان این رفتار غیراخلاقی در شبکه‌های اجتماعی، افزود: عاملان انتشار مطالب خارج از عرف و اخلاق در صفحات اینستاگرامی، مورد پیگرد پلیس فتا قرار می‌گیرند.
سرهنگ آنقی بیان کرد: با عنایت به آسیب‌های اجتماعی و فردی که در پس این صفحات مجرمانه و دوستی‌های مجازی وجود دارد، اقدامات تخصصی لازم برای پیشگیری از جرائم هتک حیثیت و اخاذی‌های عاطفی به‌سرعت انجام‌شده و گرداننده این پیج کراش نیز در استان مرکزی شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضا، دستگیر گردید.
وی با اشاره به تکمیل پرونده، جمع‌بندی کار اطلاعاتی و معرفی گرداننده‌ پیج به مقام قضایی افزود: اگرچه متهم در اظهارات خود بیان داشت که به طمع جذب دنبال کننده در این وادی واردشده و قصد تغییر کاربری پیج را داشته است اما این موضوع چیزی از عمل ناشایست و خرابکارانه‌ی وی نمی‌کاهد و این‌گونه استفاده نادرست از فضای مجازی به‌هیچ‌وجه قابل توجیه نیست.
این مقام انتظامی بیان داشت: خانواده‌ها باید ضمن به‌روز نگه‌داشتن اطلاعات سایبری خود، درزمینه‌ی محدودسازی دوستی‌ها و آموزش عدم اعتماد بی‌جا به فرزندان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و در صورت نیاز به هرگونه مشاوره سایبری می‌توانند با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس به شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.