رشد ۱۹۶ درصدی کشفیات جرایم سایبری استان مرکزی نسبت به سال گذشته

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: کشفیات جرایم سایبری استان مرکزی در پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۹۶ درصدی داشته است.

به گزارش اخبار روزانه مرکزی، سردارحسن مفخمی شهرستانی افزود: استان مرکزی با وجود تجمعات صنفی و کارگری، با مدیریت خوب انتظامی کمترین تنش را در سه سال گذشته داشت.

وی گفت: در این مدت، میزان شرارت در استان مرکزی ۱۰ درصد و نزاع‌های دسته‌جمعی ۱۸ درصد کاهش یافت و در این مدت اراذل و اوباش استان تحت کنترل بودند.
وی عنوان کرد: تعداد قتل‌های به زمین مانده در استان مرکزی خیلی محدود و کمتر از انگشتان یک دست است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در حوزه زمین‌خواری اقدامات مناسبی انجام‌شده و در این راستا با اقدامات انجام‌شده ۵۹۱ هکتار زمین آزادشده است.

وی ادامه داد: در پنج ماه گذشته، وقوع سرقت در استان مرکزی ۲ درصد کاهش داشته و کشف وقوع سرقت ۶۵ درصد محقق شده و این استان رتبه پنجم کشوری در کاهش وقوع سرقت را به خود اختصاص داده است.
سردار مفخمی شهرستانی عنوان کرد: ارتباط الکترونیک با مجموعه قضایی از دیگر اقدامات است و فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این راستا سال گذشته رتبه برتر کشور را کسب کرد.

وی گفت: ساماندهی موقعیت یاب برای خودروهای عملیاتی پلیس، ایجاد مسکن برای ۶۴۰ نفر از همکاران فاقد منزل و افتتاح مرکز آزمایشگاهی و فیزیوتراپی کلینیک سید الشهدا(ع) مرکز استان و افتتاح درمانگاه امام جواد (ع) ساوه از دیگر اقدامات صورت گرفته در سه سال گذشته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: توجه به تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه هوشمندسازی پلیس صورت گرفته و در سه سال گذشته میزان دستگیری در حوزه خرده فروشی بی سابقه بود بطوری‌که رشد ۲۴ درصدی در این حوزه ایجاد شد.

مفخمی شهرستانی اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز یک دغدغه مهم در استان است و میزان کالاهای قاچاق از منظر ارزش ریالی در استان ۳۳۶ درصد افزایش داشته است.
وی بیان کرد :خودروهای شوتی و برخورد با این خودروها یکی دیگر از دغدغه های مردم این استان است که در راستای مقابله با این معضل، یک‌هزار و ۲۱۹ خودروی شوتی به صورت حضوری و چهار هزار و  ۵۰۰ دستگاه به صورت سیستمی توقیف شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.