خود کرده را تدبیر نیست !

رئیس پلیس فتای استان مرکزی، در مواجهه با پرونده‌های هتک حیثیت همواره مشاهده می‌کنیم، افراد از انتشار تصاویری که خودشان در شبکه‎های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند؛ گلایه دارند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی به نقل از صدا وسیما؛ رئیس پلیس فتای استان مرکزی گفت: هتک حیثیت و انتشار تصاویر خصوصی و بعضا اخاذی در فضای مجازی سومین جرم شایعی است که در فضای سایبر در سطح استان مرکزی رخ می‌دهد.
سرهنگ احسان آنقی افزود: بیشترین جامعه آماری که درگیر این موضوع می‌شوند مربوط به بانوان است که به واسطه انتشار تصاویرشان در شبکه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد.
او ادامه داد: نکته اساسی در این پرونده‌ها این موضوع است که افراد و به خصوص بانوان اگر در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند به هیچ عنوان تصاویری از خودشان به اشتراک نگذارند که این تصاویر قابلیت این را داشته باشند که اگر در اختیار افراد سودجو قرار گرفت مورد سوءاستفاده قرار بگیرد.
رئیس پلیس فتای استان مرکزی تصریح کرد: یکی از مواردی که ما در مواجهه با این پرونده‌ها همواره شاهد آن هستیم این است که افراد از انتشار تصاویری که خودشان در این شبکه‎های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند، گلایه دارند.
سرهنگ آنقی تأکید کرد: واضح است که به مردم به سهولت می‌توانند از این اتفاق پیش‎گیری کرده و تصاویر خودشان را اگر در شبکه‌های اجتماعی تصویر محور مثل اینستاگرام فعالیت دارند یا منتشر نکنند یا صفحات شخصی خودشان را خصوصی کرده و هر کسی را در صفحه شخصی خود راه ندهند.
او در انتها عنوان کرد: یک نکته مهم دیگر در حوزه هتک حیثیت، ارتباطاتی است که متأسفانه به صورت غیرمتعارف در فضای مجازی شکل می‌گیرد و خیلی از افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، هویت واقعی خودشان را مخفی کرده و در قالب یک هویت جعلی می‌کنند؛ بنابراین مردم و به خصوص بانوان به هیچ عنوان به افراد ناشناسی که از طریق فضای مجازی با آن‌ها آشنا شدند، اعتماد نداشته باشند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.