اقامه نماز ظهر عاشورا در استان مرکزی

همزمان با دهم ماه محرم نماز ظهر عاشورا در مناطق مختلف استان مرکزی اقامه شد.

به گزارش اخبار روزانه مرکزی،به نقل از ایرنا، امروز ( دوشنبه) همزمان با وقت شرعی اذان، نماز ظهر عاشورا در میادین اصلی شهرها، مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه استان مرکزی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا اقامه شد.

مردم مومن و عزادار استان مرکزی که از ساعات اولیه روز عاشورا در قالب دسته ها و هیات های عزاداری با شور و حال وصف نشدنی آیین های سوگ سالار شهیدان را برگزار کردند، با شنیدن اذان ظهر، در صفوف منظم و به هم پیوسته، نماز ظهر عاشورا را به یاد آخرین نماز سرو و سالار شهیدان آقا ابا عبدالله الحسین (ع) اقامه کردند.

همانگونه که امام حسین(ع) در روز عاشورا و در میان هیاهوی جنگی نابرابر، ارتباط معنوی با خالق و انجام فریضه الهی نماز اول وقت را بر هر چیز مقدم دانست و در زیر بارش خصمانه تیرهای جفا، نماز ظهر عاشورا را اقامه کرد، با طنین انداز شدن نوای اذان، سوگواران حسینی در اراک و دیگر نقاط استان مرکزی نیز در میادین مرکزی، مصلی‌ها، مساجد و بقاع متبرکه دست از عزاداری برداشته و در صف نماز ایستادند.

نماز ظهر عاشورا در مصلی بیت‌المقدس اراک به امامت آیت‌الله « قربانعلی دری نجف‌آبادی» نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک اقامه شد.

با اقامه نماز ظهر عاشورا، هیات های عزاداری در اراک و سایر شهرها آیین های سوگ را از سرگرفتند و در مصیبت کربلا اشک ماتم ریختند.

نماز جماعت ظهر و عصر عاشورا در نقاط شهری و روستایی خمین، محلات، دلیجان، ساوه، زرندیه، آشتیان، تفرش، کمیجان، فراهان، خنداب و شازند نیز اقامه شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.