تصویب بیش از۲۲۰ طرح رهاورد سفر رئیس جمهور به استان مرکزی

رئیس جمهور گفت: بیش از۲۲۰ طرح در حوزه‌های مختلف در استان مرکزی قطعی کردیم.

به گزارش اخبار روزانه مرکزی، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در پایان سفرش به استان مرکزی در نشست با اصحاب رسانه گفت: بیش از ۲۲۰ طرح را در حوزه‌های مختلف در استان مرکزی قطعی کردیم که اعتبارات زیادی را می‌طلبد.

رئیس جمهورگفت: از این تعداد ۵۰ طرح در حوزه زیربنایی، ۳۹ طرح در حوزه آب و کشاورزی، ۶۵ طرح در حوزه فرهنگی آموزشی، ۲۰ طرح در حوزه بهداشت و درمان، ۹ طرح خاص، ۸ طرح در حوزه صنعت و معدن، ۲۳ طرح در حوزه اجتماعی و ۱۰ طرح در حوزه قضایی و انتظامی است.

وی افزود: پیگیری این طرح‌ها در مرکز به عهده معاونت اجرایی رئیس جمهور و در استان بر عهده استاندار است تا موانع را شناسایی و کار را دنبال کنند که اطلاع رسانی بهترین ضمانت اجرایی برای این طرح هاست و رسانه‌ها می‌توانند مطالبه کنند تا کار به نتیجه برسد.

رئیس دولت سیزدهم بیان کرد: در سطح کشور کار‌های خوبی انجام شده و درسطح استان هم با تخصیص اعتبارات انتظار رشد جهشی در بازگشت به فعالیت صنایع تعطیل و نیمه تعطیل را داریم، مخالف خصوصی سازی نیستیم، اما خصوصی سازی درست مدنظر است.

وی گفت: صنایع بزرگ استان مرکزی ظرفیت بسیاری هم برای اشتغال و هم برای انجام کار‌های بزرگ درکشور هست که این صنایع مثل هپکو، آذرآب و ماشین سازی باید سرمایه درگردش داشته باشند تا بتوانند کارشان را انجام دهند که از مصوبات است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: با توجه به تولید محصول با کیفیت در این کارخانه‌ها باید از واردات محصولات مشابه جلوگیری شود و نکته دیگر اینکه اصلاح مدیریتی است و مدیران باید جابجا شوند تا مدیران جهادی بتوانند کار را پیش ببرند.

رئیس جمهور اضافه کرد: در حوزه کمبود آب شرب اعتباراتی تخصیص یافت و در حوزه آلودگی هوا ایجاد ۱۰۰۰ هکتار درختکاری، ایجاد ایستگاه‌های پایش گرد و غبار، نصب فیلترها، و مسئولیت اجتماعی صنایع و صرف بخشی از درآمدشان برای کار‌های اجتماعی مصوب شد.

وی گفت: انتقال دفاتر صنایع استان مرکزی که در تهران مستقر هستند به خود استان سیاست درستی بوده، اما باید بررسی شود که قانون بوده یا دستورالعمل و حتما باید پیگیری و دنبال شود.

آیت الله رئیسی گفت: اصل این سیاست چه قانون باشد یا دستورالعمل قابل تحسین است و استفاده از این شرکت‌ها در درآمد استان تاثیرگذار است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.