تبدیل وضعیت کارکنان دولت با آزمون‌های تخصصی

لطیفی گفت: تلاش می‌شود با برگزاری آزمون‌های تخصصی کارکنان غیر رسمی و شرکتی ادارات و دستگاه‌های دولتی تبدیل وضعیت شوند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی،معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در سفر به استان مرکزی بیان کرد: تلاش می‌شود با برگزاری آزمون‌های تخصصی کارکنان غیر رسمی و شرکتی ادارات و دستگاه‌های دولتی که در مشاغل تخصصی مشغول بکار هستند تبدیل وضعیت شوند.

وی گفت : بیشتر تفاوت‌های پرداخت مربوط به مزایای خارج از حکم است که ایجاد عدالت در پرداخت‌ها با همسان سازی پرداخت‌ها و مزایای خارج از حکم در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در خصوص همسان سازی پرداخت در دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌هاگفت : سه مسیر پیگیری می‌شود، که در راستای مسیر کوتاه مدت پیشنهاداتی در مجموعه دولت است که اقداماتی در خارج از حکم صورت گیرد.

وی افزود : تقریبا دستگاه‌هایی که از قوانین مربوطه مانند قانون استخدام کشوری تبعیت می‌کنند، روی حکم خیلی تغییری ندارد و آنچه تفاوت است در خارج از حکم است.

لطیفی گفت : تنوع قانون در حوزه استخدام باعث شده مقداری دچار تنوع شویم ودر بلند مدت هم باید به سمت قانون جامع مشترک برسیم.

وی با بیان اینکه تنوع اگر مبتنی بر بهره وری و عملکرد باشدگفت : خوب است اما اگر مبتنی بر تفاوت‌های برخورداری دستگاه‌ها از بودجه عمومی و درآمدهای اختصاصی باشد مناسب نیست وآنچه در دستگاه‌های اجرایی مقداری اذیت می‌کند، گاهی اوقات مبتنی بر عملکرد نیست.

وی گفت :در مورد تفاوت برخورداری دستگاه‌ها در خصوص رابطه استخدامی همکاری با مجلس وجود دارد و اعتقاد داریم این موضوع لایحه نمی خواهد بلکه اراده می‌خواهد دولت و مجلس با هم می توانند در حل این موضوع کمک کنند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت : این کمک موجب می شود بتوانیم در مجموعه دولت رابطه استخدامی کسانی را که کار جاری و تخصصی دولت را انجام می‌دهند از شرکتی به رابطه قرارداد کار معین، پیمانی یا حتی در سطوحی به رسمی تغییر کند و این مستلزم آن است که ظرفیتی داشته باشیم زیرا طبق قانون نباید اندازه دولت را بزرگ کنیم هم در برنامه ششم و هم سیاست‌های کلی به این مهم تاکید شده است.

وی گفت :همچنین مهم است که از نیروهایی که در مجموع دولت زحمت می‌کشند استفاده کنیم، پیش بینی این است که بتوانیم با آزمون‌های استخدامی خاص برای این افراد که با دولت همکاری می‌کنند زمینه جذب را متناسب با نیازهای واقعی دستگاه‌ها ایجاد کنیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.