تشکیل هیاتی از صاحبنظران حوزه آب، انرژی و محیط زیست در استان

استاندار مرکزی از تشکیل هیات متمرکزی از صاحبنظران در حوزه آب، انرژی و محیط زیست در استان خبر داد.

به گزارش اخبار مرکزی به نقل از ایسنا، دکتر فرزاد مخلص الائمه شامگاه ۲۱ خردادماه ۱۴۰۱ در جریان بازدید از منطقه تحت حفاظت هفتاد قله اراک و گرامیداشت روز محیط‌بان با بیان اینکه در عرصه های مختلف شاهد مظلومیت محیط زیست هستیم، تصریح کرد: محیط زیست در جهان جزو مهترین کلان روندهاست که بر همه روندهای زندگی بشر تاثیر می‌گذارد، اما با وجود اثربخشی بالا، شاهد مظلومیت آن در عرصه‌های مختلف هستیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه سطح پرداختی این سازمان جزو سطوح ضعیف بوده و امکانات محدودی در اختیار مجموعه محیط زیست و محیط‌بانان کشور و استان است و باید مشکلات اعتبارات محیط زیست استان رفع شود که در سفر هیات دولت به استان مرکزی، سعی می‌شود که این موارد مطرح و راهکاری تمهید شود.

استاندار مرکزی بر لزوم تامین امکانات و تجهیزات و فناوری مورد نیاز محیط‌بانان استان تاکید کرد و گفت: باید از روش‌های سنتی با توجه به کمبود نیروهای انسانی فاصله گرفت و باید به جهت حفظ داشته‌های خود در عرصه محیط زیست، امکانات به روز در اختیار داشت.

وی با اشاره به اینکه در نظر است هیاتی متمرکز از صاحبنظران حوزه آب، انرژی و محیط زیست در استان شکل گیرد، گفت: با توجه به روندهای کنونی نمی‌توان آینده محیط زیست استان، کشور و جهان را پیش‌بینی کرد و نمی‌دانیم که نسل آینده چه چیزی از ما تحویل بگیرند.، باید راهی پیدا کرد تا از این وضعیت نه چندان مطلوب خارج شده و شرایط را ارتقا بخشیم و تلاش می‌کنیم با کمک ظرفیت‌های قانونی وضعیت را بهبود ببخشیم.

مخلص الائمه اضافه کرد: بالغ بر ۸۰ هزار پروژه‌ خرد و کلان ناتمام در کشور وجود دارد و اگر ۳۰ سال بودجه کشور به صورت کامل صرف این پروژه‌ها بشود، شاید بتوان پروژه‌ها را تکمیل کرد. این شرایط نشان می‌دهد که در اجرا و هدفگذاری پروژه‌ها، برنامه‌ریزی درستی صورت نگرفته است و شاید ۵۰ سال آینده همچنان شاهد نیمه‌تمام ماندن پروژه های فعلی کشور باشیم، ولی با همه این محدودیت‌ها بحث محیط زیست جزو اولویت‌های دولت، استان و سازمان برنامه و بودجه است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.