برگزاری تریبون‌ آزاد انتخاباتی در اراک

تریبون آزاد انتخاباتی شامگاه چهارشنبه همزمان با آخرین ساعات مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی در پیاده‌ راه امیرکبیر اراک برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، این تریبون آزاد با حضور جمعی از دانشجویان و دانشگاهیان استان مرکزی و عموم شهروندان اراک برگزار شد.

در جریان این گردهمایی انتخاباتی پرسمانی از سوی یکی از شهروندان اراکی از طریق تریبون آزاد مطرح شد که مضمون آن بر مرزبندی مردم و آثار مخرب آن در مشارکت سیاسی در انتخابات بود.

یکی دیگر از شهروندان اراکی گفت: گروهی در انتخابات پیش رو تصمیم به قهر با صندوق رای دارند باید دید این تصمیم جز اینکه میدان را برای نظر مخالفشان باز می‌گذارد چه سود دیگری دارد؟ اگر کسی می‌خواهد سامان معیشت مردم را ببیند باید آگاهانه رای بدهد.

این شهروند ادامه داد: تنها با رای به اصلح می‌توان راه افراد سوء استفاده‌گر را سد کرد و اجازه نداد که سرنوشت کشور در مسیر نادرست قرار گیرد.

یکی دیگر از شهروندان اراکی گفت: نمایندگان مجلس باید جلوی سهل‌انگاری و سوء استفاده‌ها را بگیرند، دولت آتی باید با ارکان نظارتی و قانونگذار هماهنگ باشد.

وی توضیح داد: کسانی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند، یعنی پشتیبان نظام اسلامی نیستند با قهر و رای ندادن فشار آمریکا و دولت‌های غربی بر کشور بیشتر می‌شود و مشکلات کشور افزایش پیدا می‌کند.

فرد دیگری در این تریبون آزاد در اراک گفت: اینجانب بازنشسته واحدهای صنعتی هستم  و اقتصاد بیمار کشور در سال‌های اخیر فشار زیادی را به قشر کارگر و صنعتی آورده اما این طیف مردم همواره پشت نظام اسلامی ایستاده‌اند و خم به ابرو نیاورده‌اند.

این شهروند ادامه داد: اگر معضلات کارگری مطرح می‌شود یک مشکل صنفی است نباید این قشر را ترساند، مدیریت‌ها باید اصلاح شود تا راه برای گره‌گشایی از معضلات اقتصادی باز شود.

وی گفت: ۴۳ سال است مردم همه جور پای نظام اسلامی ایستاده‌اند و از مسئولان انتظار دارند که با تصمیم‌های درست مشکلات را حل کنند.

یک رای اولی هم گفت: بهترین دلیل برای رای دادن ناکام کردن دشمنان است.

وی از این تریبون آزاد عنوان کرد: بسیاری از دشمنان روی رای ندادن ملت حساب کرده‌اند اما باید این توطئه را ناکام گذاشت.

یکی دیگر بانوان اراکی نیز در این تریبون آزاد گفت: همسرم ۱۹ سال در شرکت آلومینیوم اراک کار کرده اما به دلایل برخی مشکلات اقتصادی بیکار شده و اکنون برای رای دادن به نامزدی نیاز است که برنامه موثر در ایجاد فرصت شغلی پایدار داشته باشد اما بیشتر حرف‌های نامزدها کلی بود.

این بانوی اراکی ادامه داد: با این وجود باز هم به نامزدی که به نظرم از دیگران توانمندتر است رای می‌دهم چون رای حق من است و می‌خواهم از این فرصت برای تغییر اوضاع زندگی خود و دیگران استفاده کنم و رای ندادن مرهمی بر دردها نیست.

یکی دیگر از شهروندان اراکی در ادامه این تریبون گفت: هنوز تصمیمی برای رای دادن یا ندادن نگرفته‌ام اما  تصورم این است که باید تحولی ایجاد شود و شاید بهترین راه رای دادن باشد.

وی توضیح داد: حرف‌های در دل مانده مردم باید در ایام انتخابات به زبان بیاید و فضای انتخابات با حضور نامزدهای نماینده تفکرهای مختلف باید در حدی باز باشد تا همه نظرها عنوان شود .

در مسیر پیاده راه امیرکبیر قرار بود عصر چهارشنبه تریبون حامیان یکی دیگر از نامزدهای انتخاباتی (همتی)نیز دایر باشد اما به دلیل تداخل آن برنامه لغو شد.

انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی به شکل همزمان ۲۸ خردادماه جاری برگزار می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.