فعالیت مزارع ماینر تا پایان شهریور ماه در استان مرکزی ممنوع است

استاندار مرکزی گفت: با توجه به کمبود برق، فعالیت ماینرها تا پایان شهریور ماه در استان ممنوعیت دارد و انتظار می‌رود دستگاه‌های انتظامی، اطلاعاتی، بسیج و سپاه نیز در این راستا تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

سید «علی آقازاده» روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان افزود: قطع وسیع انرژی الکتریکی و بدون اطلاع قبلی و در نخستین روز از خردادماه خسارات زیادی به صنایع استان به‌عنوان چهارمین قطب صنعتی کشور  وارد کرد و در این راستا همه مسئولان از مردم و صاحبان صنایع عذرخواهی می‌کنند.
وی تاکید کرد: انتظار می‌رود معاون اقتصادی استانداری، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر و توزیع برق استان میزان خسارات وارده به صنایع را در چند روز آتی برآورد  کارشناسی کرده و به وزارت نیرو اطلاع دهند.
نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: میزان مصرف برق کشور در اول خردادماه سال گذشته ۴۲ هزار مگاوات بوده که این رقم امسال به ۵۵ هزار مگاوات رسیده است که با ۲۰ درصد افزایش میزان مصرف همراه بوده ایم.
آقازاده ادامه داد: میزان برق که  توسط ارزهای دیجیتال صورت می‌گیرد امسال بین ۲۰ تا ۲۵درصداست درحالی که مجوز بهره‌گیری ارزهای دیجیتال از برق کشور ۲۵۰ مگاوات بوده  اما  برق مصرفی کنونی  ۱۵ هزار مگاوات است که بسترساز بحران در این حوزه شده است.
وی تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی مکلف هستند تا ۱۵ تیرماه سال جاری بدهی خود را به دستگاه‌های خدمات رسان پرداخت کنند در غیر این‌صورت با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.
مقام ارشد استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود به دوران پساتحریم اشاره کرد و گفت: مردم ایران اسلامی با مقاومت جانانه در برابر تحریم‌ها اکنون در آستانه عبور از تحریم قرار گرفته و اقدامات مناسبی برای رفع آن در حال انجام است که امید می‌رود با به ثمر نشستن آن استان با پیش‌آمادگی لازم برای استفاده از فرصت‌ها گام بردارد.
آقازاده ،میزان صادرات غیرنفتی استان را در ۲ ماه نخست سال جاری ۱۸۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این شاخص در مدت مشابه پارسال ۶۰ میلیون دلار بوده که رشد سه برابری کرده و با وجود محدودیت ناشی از تحریم‌ها رقم قابل ملاحظه‌ای است.
 وی بیان کرد:  ساخت هشت هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی ارزان قیمت در  استان با واگذاری اراضی اوقاف در قالب طرح اقدام ملی مسکن از ۲ هفته دیگر آغاز می شود که این طرح علاوه بر ۲۰ هزار واحدمسکونی در استان است که در دولت دوازدهم کلید خورده است.
استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات پیش رو نیز گفت : با توجه به اینکه ۳۰ هزار نفر دست اندرکاران انتخابات در استان فعالیت دارند از این رو با مذاکراتی که با وزیر بهداشت انجام شده است مقرر شد که اعضای شعب و صندوق های های نظارت، اجرایی و بازرسی  علیه ویروس کرونا واکسیناسیون شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: تعامل خوبی بین  مجریان انتخابات با هیات‌های نظارت شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی ایجاد شده و تلاش استان برای برگزاری انتخابات حداکثری و سالم است.

«بهروز اکرمی» افزود: ۷۵۰ نامزد برای شوراهای اسلامی شهر و چهار هزار و ۶۷۲ نامزد برای تصاحب کرسی‌های شوراهای اسلامی روستاهای استان مرکزی در انتخابات پیش رو رقابت دارند.

 وی بیان کرد: یک هزار و ۱۸۲ شعبه اخذ رای که در هیات‌های اجرایی در نظر گرفته شده که با توجه به شیوع کرونا با افزایش قابل ملاحظه همراه است و امکان کم یا زیاد شدن شعب نیز بر حسب شرایط هر منطقه در استان وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی خاطرنشان کرد:  ۸۰۸ شعبه  اخذ رای استان در انتخابات پیش رو ثابت و ۳۷۴ شعبه سیار است و از یک‌هزار و ۱۸۲ شعبه، ۶۶۴ شعبه شهری و ۵۱۸ شعبه روستایی تدارک شده است.

اکرمی گفت: ۶ درصد موالید استان پارسال نسبت به مدت مشابه قبل آن کاهش داشته و پدیده  ازدواج نیز بیش از هشت درصد افزایش را تجربه کرده و طلاق نیز ۱۸ درصد رشد داشته است.

وی افزود: نرخ باروری در کشور یک و ۶ دهم و در استان مرکزی یک و ۲ دهم است که  به لحاظ سالمندی نیز استان مرکزی رتبه سوم را دارد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای باختر نیز در این نشست گفت:  ذخایر آب پشت سدها ۵۷ درصد کاهش دارد که این مهم موجب در تولید برق معضلاتی باشد و از طرف دیگر میزان مصرف برق در بهار امسال نیز ۲۰ درصد افزایش یافته است.
«فرهاد شبیهی» افزود:  با توجه به خنک شدن هوا مشکلی در خصوص تامین برق وجود ندارد و در حفظ پایداری شبکه برق و ارایه سرویس مناسب به مردم از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.
وی با بیان اینکه ظرفیت تولید برق در استان سه هزار و ۴۰۰ مگاوات است ،گفت: اکنون تولید انرژی الکتریکی با ظرفیت کامل در شبکه  انجام می‌شود و حفظ امنیت شبکه بخشی از ماموریت این شرکت است.
شبیهی با بیان اینکه سهمیه برق مصرفی هر استان از سوی وزیر به استان‌ها ابلاغ می‌شود، افزود: بر اساس سهمیه ابلاغی و طرح‌های تشویقی توانستیم بخشی از نیاز مصرف را تامین کنیم.
وی تاکید کرد: مراکز حساس و با اهمیت باید به برق اضطراری تجهیز شوند تا بتوانند در شرایط ویژه از این ظرفیت بهره‌گیری کنند.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای باختر اظهار داشت: انتظار می‌رود با تعامل  و هم افزایی و رعایت اصلاح الگوی بهینه مصرف میان مردم، صنایع و دستگاه‌های اجرایی استان بتوان از وضعیت بحرانی فعلی برق عبور کرد.
 مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی نیز گفت: برنامه زمان‌بندی خاموشی‌های در  حوزه صنایع، کشاورزی و مصارف خانگی بر روی سامانه شرکت توزیع برق اطلاع رسانی شده است.
«محمد اله داد» افزود: واحدهای تولیدی استان پذیرفتند که به جای قطع ۲ساعته برق، یک روز کاری فعالیت نداشته باشند که جای تقدیر دارد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه برق مساجد و مدارس نیز رایگان است بنابراین انتظار می‌رود  همکاری لازم در این راستا انجام دهد.

استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.