فضای مجازی آوردگاه تبلیغی نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰

انتخابات ۱۴۰۰ با رقابت‌های تبلیغاتی نامزدها در روزهای اخیر وارد مرحله تاثیرگذاری افکار عمومی شده و با وجود شیوع ویروس کرونا یکی از تفاوت‌های بارز تبلیغات انتخاباتی نامزدها استفاده از بستر مجازی و شگردهای اجتماعی در عرضه برنامه‌ها و جلب آرای مردم است.

فناوری نوین و شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر بخشی از ملزومات زندگی مردم شده و بسیاری از کسب و کارها و ارتباطات با وجود شیوع کرونا به عرصه مجازی کوچ کرده و امروز به جرات می‌توان گفت که ابعاد مختلف زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی مردم متاثر از فرآیند ارتباط مجازی است و این عرصه در انتخابات پیش رو نیز آوردگاهی گرم و پر رونق برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی و بحث و نظرهای این حوزه است.

حافظه تاریخی مردم ایران در انتخابات گذشته تبلیغات محیطی و محافل سخنرانی و بحث و نظر را در زمینه معرفی برنامه‌های کاندیداهای انتخاباتی به یاد دارد اما، در انتخابات پیش رو وزن تبلیغی نامزدها بر روی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است و باید دید که چطور از امکانات نوین در بهره‌گیری حداکثری برای انتخاب اصلح استفاده می‌شود.

یکی از مزایای تبلیغات فضای مجازی صرفه‌جویی در ریخت‌پاش‌های اقلام تبلیغاتی و حفظ نظم محیطی و زیبایی بصری معابر است که همواره زحمات زیادی را برای کادر خدمات شهری ایجاد می‌کرد و در انتخابات پیش رو هرچند که هنوز انتظار تبلیغات شهری می‌رود اما پیش‌بینی شده که سهم و وزن فضای مجازی رو به رشد باشد که این تجربه‌ای متفاوت است و باید تحلیل و نقد آن را به پس از انتخابات سپرد.

از طرفی فضای مجازی در کنار مزایای بی‌شمار خود، معایبی نیز دارد و شناخت ناقص آن می‌تواند آسیب‌هایی را در سطح جامعه به بار آورد و نیاز است که متولیان امنیتی و انتظامی با چشمان تیزبین مراقبت‌های لازم را در این عرصه انجام دهند و انتظار است که شگردهای نوین و جذاب تبلیغی در بستر وب و فضای مجازی در این دوره از انتخابات گرمابخش تبلیغات شود و به گزینش آگاهانه کمک موثر کند.
موضوع نظارت بر فضای مجازی که به کرات در فرمایشات مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته، از جمله مباحث مهمی ‌است که در بعد تبلیغات انتخاباتی اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند.

اغلب ایرانیان اکنون در شبکه‌های مجازی حضور دارند و برای مشارکت انتخاباتی آگاهانه نیاز است که تولید محتوا در این عرصه هوشمندانه و اثرگذار باشد و شور و موج انتخاباتی را به سمت گزینش عقلایی و مباحث روز جامعه هدایتگری کند تا بهترین دستاورد برای انتخاب خادمان دلسوز و متعهد فراهم شود.

شبکه‌های اجتماعی، بستری برای تبادل اطلاعات، آرا و افکار است اگرچه در شرایط عادی از این امکان بیشتر بهره برای کسب و کار، آموزش و سرگرم شدن شده اما در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ اکنون فرصتی مهیا است تا قابلیت‌ تأثیرگذاری بر افکار عمومی به خصوص در شکل‌گیری جنبش‌های اجتماعی مجازی یا ایجاد همگرایی‌های فردی و گروهی در این عرصه محک زده شود و از فناوری نو به عنوان مرجعی برای تضارب آرا و نظرات سیاسی و اجتماعی استفاده شده و از این رهگذر رسانه‌ها، احزاب و گروه‌های مرجع اجتماعی و سیاسی باید در کنار نامزدها و هواداران آن‌ها تجربه‌ای نو را بیازمایند و تاثیرگذاری تبلیغات کارشناسی و اگاهانه مجازی را بر بستر جریانات سیاسی انتخابات شکل داده و بهبود بخشند.
انتخابات ریاست جمهوری ایران از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی تاکنون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده به نحوی که گروه‌ها و افراد در شبکه‌های اجتماعی مجازی تلاش می‌کنند تا بر روند آن به اشکال مختلف تأثیر بگذارند و از سوی دیگر در صورت تبدیل شدن شبکه‌های اجتماعی به رسانه‌های اجتماعی، مراجعه به این شبکه‌ها افزایش می یابد.

فضای مجازی آوردگاه تبلیغی نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰

مخاطب‌شناسی قلب تپنده تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی

مدیر اجرایی پایگاه خبری عصرمرکزی معتقد است:  فضای مجازی با دنیای حقیقی تفاوت‌های زیادی دارد اما، واقعیت آن است که این عرصه به بخشی از ارتباطات بین فردی و اجتماعی مردم تبدیل شده و مخاطبان زیادی در آن فعالیت دارند بنابراین باید در انتخابات پیش رو ضمن مخاطب شناسی با راهبردهای کارشناسی در عرصه تبلیغات انتخاباتی بر بستر مجازی گام نهاد و این فضا را به بستری هدفمند در انتخاب اصلح تبدیل کرد.
«علی باستانی» افزود: با وجود چند سال از فعالیت عرصه مجازی هنوز حوزه شناسنامه‌ دار شدن برخی پیج‌ها و کانال‌ها در شبکه اجتماعی جای بحث و نظر دارد و نیاز است که در آستانه  انتخابات برای پیشگیری از تخلف‌ها و رصد موثر فضای مجازی اقدامات مناسبی پیش‌بینی شود و نامزدها و هواداران آنان اگر بنا بر استفاده از بستر مجازی برای تبلیغات دارند در محیطی شناسنامه‌دار اقدام کنند و با مسئولیت پذیری  از برنامه هایشان در فضای مجازی رونمایی شود.
وی تاکید کرد: تولید محتوای ارزشمند یکی از مباحث جدید در انتخابات پیش رو است که در این عرصه داوطلبان انتخاباتی بازیگران اصلی هستند و می‌توانند به کیفیت تبلیغات انتخاباتی وزن دهند و اقدامات و عملکرد خود را به شکلی جذاب و تاثیرگذار ارایه کرده و مردم را آگاهانه و هدفمند با ایده و عقایدشان در فضای مجازی آشنا کنند و بسیار مهم است که ارتباط نامزدهای انتخاباتی با مردم یک‌سویه نباشد و و از امکانات فضای مجازی برای بحث و نظرهای دوسویه و چندسویه حداکثر استفاده بشود تا افکار عمومی بتواند برنامه‌های نامزدها را به خوبی شناخته و فرصت چالش و نقد داشته باشد.

مدیر اجرایی پایگاه خبری عصرمرکزی یادآور شد: برای ایجاد شور سیاسی در امر انتخابات نباید تنها اقتصاددانان و خبرنگاران ،داوطلبان را مورد پرسشگری قرار دهند چرا که با بهره‌گیری از ظرفیت و اظهار نظر مردم به آنان القا می‌کنند که نظرشان  ارزشمند است و دیده می‌شوند و همچنین می‌توانند برای تشویق و افزایش مشارکت مردم مسابقه برگزار کنند و به ایده‌های اجرا نشده مردم جایزه تعیین کنند و با این نوع نگرش این انگیزه را ایجاد کنند که ایده های خود را به منصه‌ظهور  بگذارند.

باستانی با اشاره به دیگر راهکارهای فعالان شبکه های اجتماعی برای حضور حداکثری مردم در امر انتخابات گفت: فرآیند شمارش آرا، انتخاب و یا تایید داوطلبان باید برای شهروندان روشن باشد و ارایه «اتاق شیشه ای» دوگانگی ذهن مردم را از بین می‌برد و در تغییر نگرش مردم برای افزایش میزان مشارکت بسیار اثرگذار است.
وی، در خصوص احتمال  برخی بداخلاقی‌های انتخاباتی از سوی رقبای داوطلبان نیز گفت: با دستگیری، فیلترینگ و برخوردهای سلبی نمی‌توان به نتایج مطلوب  رسید و از این منظر نیاز است که فرهنگ‌سازی، ارشاد و اخلاق حسنه در فضای مجازی و انتخابات، ارایه محتوای تبلیغی با رعایت اخلاق را جایگزین کرد تا به‌تدریج بداخلاقی‌ها منزوی شده و فرمایشات مقام معظم رهبری با این مضامین «دفع حداقلی و جذب حداکثری» عملی شود.
 مدیر اجرایی پایگاه خبری عصرمرکزی تصریح کرد: انتظار می‌رود مردم اخبار را از رسانه‌هایی که مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات دریافت کرده‌اند و اسامی آن‌ها در سایت وزارت ارشاد موجود است، پیگیری کنند چرا که رسانه‌های غیرمجاز و بدون شناسنامه می‌توانند کانون اشاعه شایعه و اخبار جعلی باشند و برای مردم مزاحمت و دردسر ایجاد کنند.
باستانی با بیان اینکه در شبکه‌های اجتماعی هر فرد خود یک رسانه است، افزود: با تغییرات اساسی در عرصه اطلاع رسانی امروز دیگر تنها صداوسیما ، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها رسانه‌نیستند بلکه، اقبال عمومی به سمت شبکه‌های اجتماعی است که در کسری از ثانیه از دورترین نقطه جهان می‌توانند تازه‌های خبری را در اختیارشان قرار دهند.
  وی تاکید کرد: رسانه‌های خبری مجازی باید دارای مجوز از وزارت متبوع باشند و سابقه خبری باید در رسانه سنجیده شود و سرعت، صحت و دقت در خبر باید مدنظر ویژه قرار گیرد چرا که اکثریت قریب به اتفاق شبکه های اجتماعی حتی از الفبای خبری، مطبوعاتی و اطلاع رسانی هیچ‌گونه آگاهی ندارند.
مدیر اجرایی پایگاه خبری عصرمرکزی برگزاری کلاس‌های آموزشی برای فعالان عرصه فضای مجازی را ضروری دانست و گفت: پویایی یک جامعه به رسانه آن برمی‌گردد که در این راستا باید سرمایه های ارزشمندی که در رسانه‌ها است را توانمند کنیم و از ظرفیت این جامعه هدف بیشترین بهره‌گیری را داشته باشیم و نشریات مرده چاپی را وارد فضای مجازی کنیم.


 فضای مجازی رسانه فراگیر برای تبلیغات انتخاباتی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: فضای مجازی رسانه فراگیر است و به‌دلیل تعدد و تنوع داده‌ها، تولیدات و محتوا برای مخاطبان از جذابیت بالایی برخوردار است و باید از این امکان هوشمندانه بهره برد.
حجت الاسلام «عباس دانشی» افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، انتخابات پیش رو برای تبلیغات باید استفاده حداکثری از بستر مجازی کند و برای ارایه برنامه‌ها، سیاست‌ها و عملکرد داوطلبان نیاز است به گونه‌ای ارزشمند تولید محتوا شود که پس از تبلیغات نوعی گفتمان سازی بهتر در عرصه مجازی از نظر سطح تولیدات ، روش‌های جذاب و همدلی گروه‌های مجازی ایجاد شود.
وی تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی آمادگی دارد که به صورت قانونمند بستر ثبت حقوقی رسمی کانال‌ها و پیج‌های مجازی را در سامانه وزارت متبوع فراهم کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به فعالیت کانال‌های رسمی فضای مجازی نیز گفت: فعالان و مدیران شبکه‌های مجازی  که مجوز فعالیت خود را  ثبت رسمی کردند بر نحوه فعالیت و عملکردشان نظارت دقیق صورت می‌گیرد.
حجت الاسلام دانشی بیان کرد: مدیران شبکه‌های مجازی در زمینه تبلیغات داوطلبان انتخاباتی توجیه شده‌اند و انتظار است که در آستانه تبلیغات تنور انتخابات را در فضایی سالم گرمتر کنند.

وی با بیان اینکه در انتخابات پیش رو نظارت بسیار گسترده و فراگیر در حیطه وظایف این ارگان نیست، افزود: در صورت وقوع جرم، تخریب و شایعه‌پراکنی علیه هر کاندیدا به مراجع قضایی ارجاع و برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: در گام دوم و دهه پنجم انقلاب، فضای جمهوری اسلامی نیازمند دولت مقتدری است که اهداف کشور را بیش از گذشته تحقق بخشد و باتوجه به اینکه اکنون زیرساخت‌های معادلات سیاسی در کشور فراهم است می‌طلبد از این ظرفیت به نحو احسن بهره‌گیری کرد.
حجت الاسلام دانشی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را بسیار مهم و تاثیرگذار قلمداد کرد و گفت: این انتخابات ماحصل به ثمرنشستن سال‌های سخت تحریم است که ملت بزرگ ایران با فشارهای ظالمانه دشمنان اسلام از این دوران بحرانی تاکنون با موفقیت عبور کرده که حضور حداکثری مردم در انتخابات می تواند این مهم را تضمین کند.
وی یادآور شد: اکنون که رویکرد رسانه‌های غربی و استکباری تبلیغ علیه نظام و ناامید کردن مردم است، انتظار می‌رود فعالان شبکه‌های مجازی فرهنگ و ارزش‌های دینی اسلامی را ترویج دهند و مردم را برای انتخاب افراد اصلح و شایسته ترغیب کنند.

فضای مجازی آوردگاه تبلیغی نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰

سامانه «رای یار» ویژه انتخابات راه اندازی شد
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به شرایط شیوع کرونا، مدیریت برنامه‌ریزی انتخابات هم بسیار ویژه است و در هیچ دوره ای حتی سال ۹۸ که آغاز شیوع کرونا بود نگرانی کنونی بین خانواده های ایرانی وجود نداشت که این امر،کار را برای مجریان انتخابات دشوار کرده و تمام نشست‌هایی که در استان و وزرات کشور برگزار می‌شود بحث اصلی کرونا است.
«مجید طاعتی» افزود: تاکنون سیاست رسمی از سوی ستاد انتخابات کشور که متولی برگزاری انتخابات است برای  نحوه تبلیغات به استان‌ها واصل نشده  امابا توجه به اینکه سیاست‌گذاری‌ استان متناسب با اهداف و تابع دستورات وزارت کشور است،مقرر شده در این دوره از ظرفیت فضای مجازی  بیشترین بهره گیری صورت گیرد.
وی با بیان اینکه در استان مرکزی سه انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان برگزار می‌شود، گفت: استفاده از فضای مجازی کمک به تقویت فضای انتخاباتی است که در این راستا وزارت کشور سامانه«رای یار» راه‌اندازی کرده که  هدف نخست آن توصیه شعب به شهروندان به ویژه روستاییان است تا هم راهنمایی مناسب انجام شود و هم ازدحام جمعیت کم باشد البته سامانه ماسک در تمام شعب اخذ رأی فعال می‌شود.
  رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان مرکزی بیان کرد: این سامانه دغدغه کرونا را برای رای‌دهندگان تا حد زیادی کاهش دهد و احتمال می‌رود امکانات دیگر برای سامانه تعریف شود .
طاعتی اشاره کرد: هدف دیگر ایجاد این سامانه اختصاص صفحاتی به داوطلبان است که اطلاعات هویتی خود را بارگذاری و برای انتخابات ارایه دهند که مردم از آن بهره‌گیری کنند.

وی عنوان کرد: ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور دارای تلفن همراه  هوشمند هستند که عدد قابل توجهی است که از این ظرفیت مناسب می‌توان برای افزایش مشارکت مردم در فضای مجازی بهره‌گیری کرد.

 رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان مرکزی تاکید کرد: حدود ۴۰ درصد از روستاهای استان مرکزی فاقد اینترنت هستند اما در نقاط شهری مشکل در این راستا مشکلی وجود ندارد و باید تدابیر ویژه‌ای در این راستا اندیشیده شود.

طاعتی با اشاره به تبدیل روستای تلخاب به شهر، گفت: پیش از تبدیل روستای تلخاب به شهر از طریق GsM روستایی سرویس داده می‌شد اما اکنون تلخاب تبدیل به شهر شده تاسیسات اداری، دوایر دولتی و شهرداری نیز استقرار یافته و حتی شبکه دولت ایجاد شده اما تلفن سیمی و معمولی در این شهر وجود ندارد.

وی ادامه داد: در بازدیدهای میدانی از روستاها در آستانه انتخابات با هدف ارزیابی زیرساخت‌های اینترنتی و پیام‌دهی روستایی مشخص شد که برخی روستاهای استان فاقد ارتباط با اینترنت هستند و اگر هم ارتباط برقرار است ضعف‌های جدی وجود داردکه شرایط را برای استفاده از این بستر برای  تبلیغات مجازی دشوار می‌کند هر چند که در مناطق کوچکتر در فضای انتخاباتی با توجه به شناختی که مردم از یکدیگر دارند شاید نیاز به ابزارهای فضای مجازی نباشدکه امید است در سال‌های آتی این مشکل در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات رفع شود.
رئیس کمیته فناوری ارتباطات ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: بحران کمبود انرژی الکتریکی در آستانه انتخابات باید مد نظر باشد چراکه این موضوع مشکلات را در دستگاه‌های دولتی دوچندان می‌کند و منجربه از بین رفتن زیرساخت‌ها و همچنین قطع سیستم ارتباطات میشود و باید ازظرفیت ژنراتورها بهره‌گیری شود که در این راستا از شهروندان انتظار می‌رود اصلاح بهینه الگوی مصرف را مدنظر ویژه قرار دهند.
طاعتی اظهار داشت: اجرای انتخابات الکترونیکی ۲۵ فرآیند دارد که تاکنون  ۲۴ فرآیند آن مهیا شده و بخشی از فرآیندها درون سازمانی وزارت کشور است و بخش دیگر از فرآیندهای مهم که امکان تغییر دارد، فرایند احراز هویت است.

وی ادامه داد: در این دوره  انتخابات صندوق تمام‌الکترونیک نخواهد بود و فرآیند احراز هویت به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود که امید می‌رود زیرساخت‍‍‌های این مهم درآینده ای نزدیک به‌صورت جامع و الکترونیک ایجاد شود چرا که هم باعث تسریع در اعلام نتایج می‌شود و هم بار اجرا را در میان کارکنان شعب کم می‌کند و میزان خطایای احتمالی از سوی کاربران را نیز کاهش می‌دهد.
       
رئیس کمیته فناوری ارتباطات ستاد انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه مقرر شده  از فضای مجازی برای برگزاری و افزایش شور و تبلیغات انتخاباتی بیشترین بهره گرفته شود، در ۴۰ درصد از روستاهای  فاقد زیرساخت اینترنت استان  از ظرفیت سامانه «رای یار» استفاده شود بنابراین راه‌اندازی شعب سیار برای نقاطی که پایداری لازم را در این راستا ندارند در دستور کار  قرار دارد.
طاعتی افزود: ۲ کمیته حراست و امنیت و یک کمیته در دفتر بازرسی تشکیل شده که به مباحث تخلفاتی انتخابات به ویژه فضای مجازی می‌پردازند و تعامل و آمادگی کامل  بین دستگاه‌های ذیربط استان وجود دارد که با بدخلاقی های انتخاباتی برخورد قانونی صورت گیرد.


اخلاق مداری اولویت فعالیت ستادهای انتخاباتی
رئیس پلیس فتای استان مرکزی نیز گفت: با توجه به وجود بیماری کووید ۱۹ در کشور، رکن اصلی تبلیغات انتخاباتی با رویکرد فضای مجازی است و ستادهای انتخاباتی نیز فعالیت خود را در این فضا معطوف کرده‌اند.
سرهنگ «احسان آنقی»  تاکید کرد: مهمترین اقدام رابطان قضایی بحث تخلفات جعلی در شبکه‌های اجتماعی است که انتظار می‌رود اخلاق‌مداری در اولویت فعالیت ستادهای انتخاباتی باشد.
وی افزود: انتشار مطالب خلاف واقعیت و شایعات علیه داوطلبان و توهین به سایر نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی، بیشترین جرم است که همچون سنوات گذشته امسال نیز کمابیش ممکن است مشهود باشد که باید اذعان داشت تمام قوانینی که در فضای فیزیکی و حقیقی وجود دارد در فضای مجازی نیز لازم الاجراست و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی صورت می گیرد.
رئیس پلیس فتای استان مرکزی اظهار داشت: نشست‌های مشترکی با مجریان انتخابات استان مرکزی تشکیل شده  و دستورالعمل‌های لازم در چارچوب قانون به ستادهای انتخاباتی استان نیز ابلاغ شده است و ستادها مکلف هستند بر اساس این ضوابط و مقررات عمل کنند.
سرهنگ آنقی بیان کرد: تخریب نامزد رقبای انتخاباتی با این عنوان که افراد تخریب‌گر منتسب به ما نیستند قابل پذیرش نیست و می طلبد نامزدهای انتخاباتی به طرفداران و حامیان خود تذکر بدهند که از قانون عدول نکنند.
وی ضمن تاکید بر اینکه فضای مجازی با جدیت رصد می‌شود، گفت: رصد فضای مجازی و فعالیت برخی شبکه های اجتماعی که همانند قارچ زمان انتخابات شروع به فعالیت و شایعه پراکنی نیز می‌کنند با بهره گیری از ظرفیت حداکثری و  اختیارات قانونی دستگاه پلیس و قضایی در دستور کار قرار دارد و  چنانچه تخلفی صورت گیرد، برخورد قاطع و قانونی صورت می گیرد.
رئیس پلیس فتای استان مرکزی یادآور شد: انتظار می‌رود مردم اخبار و رویدادهای انتخاباتی را از شبکه‌های اجتماعی و مجازی شناسنامه‌دار و موثق پیگیری کنند و چنانچه ناخواسته عضو  کانال و گروه مجازی شدند بلافاصله خارج شوند چرا که با عضویت ناخواسته در این کانال‌های غیررسمی تمام اطلاعات گوشی‌های هوشمند افراد هک و مورد سرقت قرار می‌گیرد.
سرهنگ آنقی تصریح کرد: مدیران شبکه های اجتماعی نیز باید فعالیت اعضای گروه خود را متعهدانه رصد کنند و جذب اعضا نیز با دقت انجام شود چرا که مسئولیت ارائه لینک‌های جعلی توسط اعضا برعهده مدیر کانال است.
رئیس پلیس فتای استان مرکزی در خصوص انتخابات پیش رو نیز گفت: تجربه  نشان داده در هر برهه ای که انتظار نمی‌رود مردم در انتخابات حضور پررنگ داشتند و همواره در تعیین سرنوشت کشور سهیم‌ بوده و هستند. 
سرهنگ آنقی در خصوص تشخیص اخبار درست از جعلی نیز گفت: توجه به تاریخ خبر، منبع ، محتوا باید مدنظر ویژه قرار گیرد تا صحت و سقم خبر مشخص شود و اخبار مهمی که کذب باشد و فرد و یا ارگانی با ارایه مستندات شکایت کند، دستگاه پلیس با تعامل و همکاری دستگاه قضایی این مهم را مستندسازی و مورد پیگیری قرار می‌دهند.

فضای مجازی آوردگاه تبلیغی نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰


  فضای انتخاباتی با جدیت رصد می‌شود

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان مرکزی گفت: هدف اصلی از تشکیل این هیات، نظارت بر اجرای قانونمند فرآیند برپایی انتخابات است تا از آرای مردم در هر صورت و شرایطی حفاظت و صیانت شود.
«مهدی زندیه وکیلی» تاکید کرد: هر گونه نگرش سیاسی و جناحی در بین بازرسان و ناظران انتخاباتی مرکز استان و شهرستان‌ها ممنوع است و نظارت و برخورد قانونی در تبلیغات غیرقانونی و مغایر با قوانین به ویژه در فضای مجازی یکی از اهداف اصلی هیات بازرسی استان مرکزی است.

.

فضای مجازی آوردگاه تبلیغی نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰

رفتارشناسی مجریان انتخاباتی عرصه مجازی استان مرکزی
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی نیز گفت: فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات استان مرکزی مجریان و خادمان مردم در انتخابات پیش رو هستند که ملزم به رعایت قانون و صیانت از آرای مردم شده‌اند و یکی از تکالیف مهم ستاد انتخابات این است که ضمن رفتارشناسی دست اندرکاران انتخابات در مناسبات حقیقی این افراد را در فضای مجازی نیز رصد می‌کند.

«بهروز اکرمی» بیان داشت: مجریان انتخابات در راستای جلب مشارکت حداکثری و ایجاد رقابت در کمال امنیت، نباید از هیچ کوششی دریغ ندارند و باید برای استفاده حداکثری از ظرفیت عرصه مجازی نیز بکوشند.
وی تاکید کرد: اقدامات مجریان انتخابات نباید شائبه ‌نگیز باشد و نباید اجازه داد از امکانات دولتی و عرصه مجازی آنان علیه یا له هیچ نامزدی استفاده شود.

یک هزار و ۱۸۲شعبه اخذ رأی در سراسر استان پیش بینی شده است که از این تعداد ۸۰۸ شعبه ثابت و ۳۷۴ شعبه سیار و ۶۶۴ شعبه شهری و ۵۱۸ شعبه روستایی است.
انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی به صورت همزمان در ۲۸ خردادماه جاری در کشور برگزار می‌شود.

آزاده عباسی / ایرنا

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.