برگزاری مراسم گرامیداشت هفته معلم به صورت مجازی

استاندار مرکزی گفت: در شرایط کرونایی مراسم تکریم و گرامیداشت معلمان باید در به صورت مجازی برگزار شود.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، سیدعلی آقازاده روز دوشنبه ۲۳ فروردین در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به در پیش بودن هفته معلم اظهار کرد: به منظور تکریم معلمان در این هفته و با توجه به شرایط کرونایی، جزئیات و سازو کار مراسم باید از سوی آموزش و پرورش  و دفتر اجتماعی و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری تنظیم و بررسی شود.

وی افزود: در شرایط کرونایی، این مراسم باید در فضای مجازی برگزار شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم در جهت رفع  مسائل و مشکلات صنفی و حقوقی معلمان باید انجام شود، همچنین بر اساس لایحه اخیر وزارت آموزش و پرورش مبنی بر مستثنی کردن پرسنل امور اداری از  برخی مساعدت ها نیز باید مکاتباتی با وزیر و رئیس جمهور در خصوص اصلاح این لایحه صورت گیرد.

آقازاده تصریح کرد: مدارس نباید به صورت کامل تعطیل باشند بلکه باید حداکثر سه نفر شامل مدیر، معاون و یک نیروی خدماتی به منظور ارائه خدمت به مراجعین در مدارس حضور داشته باشند اما معلمان در این شرایط در مدارس نباید حاضر شوند.

وی ادامه داد: پس از برگزاری انتخابات خردادماه باید جشنواره تکریم خیرین مدرسه ساز  برگزار شود که امیدواریم شرایط کرونایی استان تا آن زمان بهبود یابد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: در نشست آتی شورای آموزش و پرورش، ابلاغ مجوز پرونده مربوط به تغییر کاربری ۱۲هزار متری فضاهای آموزشی استان که ارزش ریالی قابل توجهی دارد باید ارائه و بررسی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز گفت: آموزش در شرایط کرونایی تعطیل نشده و تنها، شکل آن تغییر یافته است، معلمان با اقدامات خود مانع تعطیلی فرایند آموزش شدند به همین جهت بزرگداشت روز معلم نیز نباید فراموش شده و باید به خوبی برگزار شود.

بهروز اکرمی با اشاره به انتخابات پیش رو در ۲۸ خرداد بیان کرد: یکی از محورهای اصلی در برگزاری انتخابات اعضای شعب اخذ رای هستند که باید بتوان در این خصوص از ظرفیت معلمان استفاده کرد.

سرپرست آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: در شرایط قرمز به هیچ عنوان کلاس حضوری در مدارس استان وجود ندارد  اما عوامل مدرسه با حداقل سه نفر(مدیر یا یکی از معاونین، مسئول تاسیسات) به منظور ثبت نام و انجام امور مراجعین باید حضور داشته باشند.

وی افزود: در خصوص گرامیداشت هفته مقام معلم با توجه به شرایط کرونایی، با دستور استاندار مقرر شد سازوکارهای برگزاری مراسم به صورت مجازی انجام شود.

حسین آبادی ادامه داد: ۵۰ درصد مصوبات در سال ۹۹ اجرایی شده و مابقی مصوبات با تعامل سایر دستگاه ها باید اجرایی شود.

وی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات گفت: هنوز تصمیمی در خصوص نحوه برگزاری انتخابات اتخاذ نشده است.

حسین آبادی خاطرنشان کرد: در برنامه شناسایی جلوه های ویژه معلمان ۴۸۰۰ نفر از معلمان در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۲نفر به مرحله کشوری ارسال شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.