وقوع هفت فقره قتل در ایام نوروز در استان مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در ایام نوروز ۷ فقره قتل رخ داد که حاکی از رشد ۷۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایسنا، منطقه مرکزی، سردار کیومرث عزیزی در نخستین جلسه شورای اداری استان مرکزی در سال ۹۷ عنوان کرد: در ایان نوروز از ۲۷ اسفندماه ۹۶ تا ۱۴ فروردین ماه ۹۷ تعداد ۳۶۷ فقره انواع سرقت در استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد کاهش داشته است، اما در مقابل، سرقت از مغازه، اتومبیل و موتور سیکلت افزایش داشته است.

وی با اشاره به وقوع هفت فقره قتل در بازه زمانی مذکور که ۷۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، گفت: در این ایام ۱۲۴ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده و همچنین کشفیات سلاح و مشروبات الکلی نیز افزایش داشته است.

عزیزی وقوع نزاع دسته جمعی در این ایام را با ۱۷ فقره دارای ۱۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته و نزاع فردی را با ۳۷۰ مورد دارای ۱۷ درصد رشد عنوان کرد.

وی در خصوص وقوع تصادفات گفت: در این ایام ۱۳ مورد تصادف منجر به فوت با کاهش ۳۶ درصدی و ۳۶۱ مورد تصادف جرحی با ۱۵ درصد افزایش و ۲۶۵ تصادف خسارتی با ۱۷ درصد رشد واقع شده است که تصادفات فوتی منجر به مرگ ۱۶ نفر و تصادفات جرحی منجر به مصدومیت ۶۲۱ نفر شده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد ناجا در سال ۹۶ ارائه کرد و افزود: در سال گذشته ۱۱ هزار و ۷۴ سرقت صورت گرفته است که نسبت به سال ۹۵ حدود ۳۴ فقره کاهش داشته است و در بحث سرقت از بانک، مغازه، منزل، اتومبیل، موتورسیکلت، جیب‌بری و … بین ۶ تا ۵۰ درصد رشد به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به وقوع ۲۵ قتل در سال ۹۶ گفت: در این بخش با ۲۶ درصد کاهش نسبت به سال ۹۵ مواجه بوده ایم.

عزیزی گفت: در سال گذشته هفت هزار و ۴۲۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است که ۴ درصد رشد کشفیات در این حوزه حاصل شده، همچنین در بحث کشف اسلحه و مشروبات الکلی نیز رشد به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی نزاع دسته جمعی در استان و وقوع ۱۴۶ فقره نزاع در سال گذشته اضافه کرد: نزاع فردی نیز در استان ۱۴ درصد کاهش داشته است و با وقوع ۱۱ هزار و ۲۴۸ مورد نزاع فردی و کسب جایگاه هشتم در بین استان‌های کشور، یکی از استان‌های نزاع‌خیز هستیم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تعداد دستگیری‌های سال گذشته را ۳۹ هزار و ۷۴۴ نفر عنوان کرد که نسبت به سال ۹۵ تغییر چندانی نداشته است و افزود: ۱۴ هزار و ۷۸۳ نفر مرتبط با مواد مخدر، چهار هزار و ۴ نفر مرتبط با سرقت و باقی مربوط به جرائم دیگر در سال ۹۶ دستگیر شدند.

عزیزی در خصوص حوادث رانندگی گفت: در سال گذشته ۴۰۴ فقره تصادف فوتی و هشت هزار و ۲۳۶ فقره تصادف جرحی در استان مرکزی واقع شده است که در این حوادث ۱۲ هزار و ۵۲۷ نفر مجروح شدند که نسبت به سال ۹۵ حدود ۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، در این نشست مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی نیز استقبال از مسافران نوروزی در دوم فروردین ماه، چاپ و تبلیغ ۴۰۰ هزار بروشور جهت معرفی استان، ایجاد نوروزگاه در ۱۸ نقطه استان، رونمایی از قطار گردشگری، فعال شدن اتوبوس گردشگری و هفت سین سیار توسط شهرداری اراک را بخشی از اقدامات صورت گرفته در ایام نوروز دانست.

سید محمد حسینی با اشاره به اجرای جشنواره گردشگری کودک ایرانی و تحول در چهره روستاها در ایام نوروز ۹۷، افزود: در این ایام بالغ بر ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو وارد استان مرکزی شد و آمار اقامت‌کنندگان از ۵۳۰ هزار نفر فراتر رفت. امسال نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش اقامت در استان انجام شد که براین اساس یکی از اهداف در تبدیل شدن استان مرکزی به مقصد گردشگری محقق شد، همچنین یک میلیون و ۱۵۰ هزار بازدید از اماکن و تاسیسات گردشگری استان نیز انجام گرفت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.