برگزاری شش برنامه در هفته تنوع زیستی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی ، ‘امیر انصاری’ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همایش تنوع زیستی استان مرکزی با حضور مسوولان و کارشناسان کشوری و استانی با موضوع ارزیابی چالش های زیستگاه های استان و خصوصیات گونه های گیاهی و جانوری منطقه از برنامه های این هفته است که در ششم خرداد امسال برگزار می شود.

وی توضیح داد: اجرای برنامه پاکسازی تالاب میقان اراک از پسماندهای پراکنده به عنوان یکی از زیستگاه های مهم پرندگان مهاجر و گونه های گیاهی و جانوری با همکاری شهرداری اراک و اداره کل آب و فاضلاب استان مرکزی از دیگر برنامه های تدارک شده برای این هفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک در این هفته با موضوع آثار آلودگی هوا بر تنوع زیستی استان تشکیل می شود.

انصاری خاطر نشان کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی با کمک تشکل های زیست محیطی و جوامع محلی با هدف ارتقای دانش زیستی در زیستگاه های هفتادقله و میقان اراک از دیگر برنامه های این هفته است.

وی عنوان کرد: اسناد و مدارک لازم تالاب کویری میقان اراک برای ارائه به کنوانسیون رامسر با هدف پیوستن نام این تالاب در سطح بین المللی آماده است که در هفته تنوع زیستی اقدامات اجرایی آن انجام می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اشاره کرد: موزه تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست این استان در ایام هفته تنوع زیستی در ساعات اداری به صورت رایگان برای بازدید عموم دایر است.

انصاری بیان کرد: معرفی تنوع زیستی استان در سطح مدارس و تریبون های نماز جمعه از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این هفته است.

وی اظهار کرد: استان مرکزی از نظر تنوع زیستی در رتبه سوم کشور قرار دارد و تاکنون ۵۳ گونه پستاندار، ۲۰۵ گونه پرنده، ۵۴ گونه خزنده، ۱۹ گونه ماهی، چهار گونه دوزیست و یکهزار و ۳۳۶ گونه گیاهی در این منطقه شناسایی و به ثبت رسیده است.

انصاری یادآور شد: گونه های گیاهی و جانوری استان مرکزی در سطح ۱۲ و ۲۵ صدم درصد مساحت این استان در قالب ۱۱ منطقه تحت حفاظت پراکنده هستند.

وی تاکید کرد: استان مرکزی با حدود یک و هشت دهم درصد از کل مساحت کشور ۲۷ درصد پستانداران، ۴۰ درصد گونه پرندگان و ۱۴ درصد گونه های گیاهی کشور را دارا است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.