دکتر کریمی: ظرفیت‌های دادگستری در راستای پیشگیری از وقوع جرم به کارگیری شود

نماینده مردم اراک، کمیجان وخنداب در مجلس گفت: به منظور افزایش امنیت اجتماعی و کاهش بار مراجعه به محاکم قضایی، ظرفیت‌های دادگستری استان باید در راستای پیشگیری ازوقوع جرم به کارگیری شود.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی صبح چهارشنبه در نشست هم اندیشی مجمع نمایندگان استان مرکزی با شورای قضائی استان، اظهار داشت: استان مرکزی اصالت و هویت فرهنگی اش را رفته رفته از دست داده و با وجود اینکه از نظر داشتن شخصیت های اثرگذار در طول تاریخ، یک استان بسیار غنی است ولی امروز فضای فرهنگی نامتجانس و در هم ریخته ای پیدا کرده است.

وی افزود: این مساله یک نوع عدم احساس امنیت اجتماعی در استان ایجاد کرده و بالا بودن حجم مراجعات مردم در این استان به دادگاه ها نسبت به میانگین کشوری یک زنگ خطر است.

کریمی گفت: راهکار های حل این مشکل باید در چند مورد پیگیری شود که مهمترین آن فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگی جامعه است تا آستانه تحمل افراد افزایش یابد و مردم همزیستی مسالمت آمیز داشته و اختلاف های بیهوده را کنار بگذارند.

وی تصریح کرد: راهکار دیگر در این حوزه استفاده از توانمندی های تشکل های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و سمن ها و به خصوص تشکل های تخصصی فعال در حوزه امور اجتماعی است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: موضوع پیشگیری از وقوع جرم می تواند بار مراجعه به محاکم قضایی را کاهش دهد، که خوشبختانه این مساله در سال های اخیر در قوه قضاییه مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

کریمی افزود: پیشگیری از وقع جرم هم برای اجتماع و مردم مفید است و هم بار مراجعه به محاکم قضایی را کاهش می یابد.

وی با اشاره به موضوع فساد تصریح کرد: قوه قضاییه باید برخورد جدی تری در مبارزه با فساد داشته باشد چرا که فساد متاسفانه یکی از موضوعات مطرح امروز در کشور هست که برخورد جدی و جلوگیری از بروز آن تضمین کننده دوام نظام و جامعه است.

کریمی اظهار داشت: همچنین رویکرد مردم به بهره گیری از وکیل و مشاور حقوقی باید تقویت شود، که در این رابطه لایحه اصلاح قانون وکالت و مشاوره حقوقی در مجلس در دست بررسی است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در حوزه ثبت اسناد در کشور با یک مشکل مهم مواجه هستیم و آن هم نداشتن سند مالکیت اراضی کشاورزی است.

کریمی تاکید کرد: باید روند صدور سند مالکیت برای اراضی روستایی تسریع شود چراکه این سند در بسیاری از مواقع کارایی زیادی برای این قشر دارد.

وی با اشاره به لزوم رفع مشکلات زندان های استان به ویژه زندان مرکز استان خاطرنشان ساخت: تامین اعتبار لازم برای توسعه زندان اراک از جمله پیشنهادات مورد نظر برای ارائه در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان است.

کریمی در پایان خواستار تعامل بیشتر مجموعه دادگستری با نمایندگان مجلس در استان شد تا از ظرفیت های قوه قضاییه در راستای ایفای وظایف نظارتی نمایندگان مجلس بهره گیری شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.