انتقاد شورای شهر از افزایش ۹۰ درصدی تعرفه نظام مهندسی ساختمان اراک

عضو شورای شهر اراک با انتقاد از افزایش بی رویه تعرفه نظام مهندسی ساختمان این شهر گفت: این تعرفه ها نسبت به سال گذشته ۹۰درصد افزایش داشته که بیش از پیش رکود در ساخت و ساز را رقم می زند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار مهر، جمشید زند عصر دوشنبه در صحن رسمی شورای اسلامی شهر اراک اظهار داشت: شهرداری اراک باید در مورد قرارداد با نظام مهندسی ساختمان اراک تجدید نظر کرده و نتیجه را به شورای اسلامی این شهر اعلام کند.

وی بیان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان اراک نسبت به پارسال تعرفه خدمات را ۹۰درصد افزایش داده آن هم در شرایطی که رکود در ساخت و ساز حاکم است.

زند ادامه داد: طی بررسی های انجام شده اراک، تهران و اصفهان سه شهری هستند که به عنوان میزبان گرانترین املاک کشور شناخته شدند.

عضو شورای اسلامی شهر اراک افزود: خدمات نظام مهندسی ساختمان از جمله عواملی است که در گرانی ساختمان نقش موثر دارد و از طرف دیگر بخشی از امورات مربوط به ساختمان سازی برای سازندگان ساختمان، پیمانکاران و افرادی که در این حرفه فعالیت دارند تبدیل به معضل شده است.

زند با اشاره به آیین نامه و دستورالعمل راه و شهرسازی گفت: در این دستورالعمل آمده که سازمان نظام مهندسی استان ها صرفا موظفند در حسن انجام خدمت مهندسی اعضای خود نظارت داشته باشند.

وی تاکید کرد: همچنین اعلام فهرست قیمت خدمات مهندسی باید طبق تبصره ۲ماده۱۱۷ آیین نامه قانون نظام مهندسی، مصوب سال ۱۳۷۵صورت گیرد و غیر از این توسط سایر مراجع مجاز نیست.

عضو شورای اسلامی شهر اراک خطاب به شهردار گفت: شهردار موظف است قرارداد مابین شهرداری و سازمان نظام مهندسی را لغو کند و خود مردم برای انجام کارهایشان به دفاتر مجاز که مایل هستند مراجعه کنند تادر این خصوص اجباری نباشد.

در ادامه این جلسه، رییس شورای اسلامی اراک هم گفت: روند سازمان نظام مهندسی ساختمان اراک دغدغه شهروندان و سازندگان ساختمان شده و طبق بررسی ها، وجوهی که این سازمان دریافت می کند نسبت به شهرهای دیگر بسیار بالاتر است.

اسماعیل تاج آباد افزود: در این ارتباط نیز طی نامه ای به سازمان نظام مهندسی ساختمان اراک اخطار داده شده تا نسبت به اصلاح تعرفه خود اقدام کند و چنانچه نسبت به اخطارها بی تفاوت باشد، از مجاری قانونی پیگیری خواهد شد و اجازه نمی دهیم در حق مردم اجحاف شود.

گفتنی است در این جلسه محمد ابراهیم عباسی شهردار اراک قول داد که موضوع ذکر شده را بررسی و نتیجه را به شورای اسلامی شهر اراک اعلام کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.