فعالیت ۲۹۰ پایگاه اوقات فراغت/ پیش بینی حضور ۴۰ هزار دانش آموز

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی از فعالیت ۲۹۰ پایگاه به منظور غنی سازی اوقات فراغت در تابستان جاری خبر داد و گفت: پیش بینی می شود ۴۰ هزار دانش آموز در این کلاس ها حضور داشته باشند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، علی شیرخانی در مراسم افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت افزود: این تعداد پایگاه در ۱۵ منطقه در سطح استان مرکزی فعالیت خود را از اول تیرماه آغاز کرده اند که با اتمام ماه مبارک رمضان افتتاحیه این طرح امروز برگزار می شود.

وی ادامه داد: با هدف آموزش مهارت های زندگی و ایجاد شادابی و نشاط هر ساله همزمان با ایام تابستان برگزار می شود و سال گذشته ۳۶ هزار و ۲۱۱ دانش آموزان از این کلاس ها بهره مند شدند.

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: این اداره کل درصدد است تا در کنار آموزش های رسمی در طی سال تحصیلی که وظیفه ذاتی آموزش و پرورش است آموزش غیر رسمی را نیز در قالب کلاس های مختلف فرهنگی و هنری و آموزش مهارت زندگی ارائه دهد.

شیرخانی بیان کرد: در طرح غنی سازی اوقات فراغت آموزش ها با استفاده از تخیل و تفکر و در راستای پرورش استعدادهای دانش آموزان ارائه می شود.
وی خاطرنشان کرد: این طرح ابتدا در شورای آموزش و پرورش مطرح شد و مورد تایید استاندار مرکزی نیز قرار گرفت، برای اجرای این طرح در مناطق محروم مبلغی در نظر گرفته شد و کلاس ها در مناطق دیگر به صورت خودگردان برگزار می شود.

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه “تابستان با نشاط” شعار امسال طرح غنی سازی اوقات فراغت است ابراز داشت: با اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت ۲۱ درصد دانش آموزان تابستان خود را با نشاط و شادابی پشت سر خواهند گذاشت.

شیرخانی گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید شده علاوه بر تعلیم و تربیت باید به هنر و مهارت نیز توجه کرد که در این راستا تلاش داریم با استفاده از جذابیت های هنری همچنین در قالب های برگزاری اردوهای مختلف مفاهیم آموزشی ساده تر و بیشتر به دانش آموزان انتقال یابد.

وی افزود: به منظور اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت مدارسی که امکانات برگزاری این کلاس ها را دارند به عنوان کانون محله ها، کانون های فرهنگی تربیتی، سالن های ورزشی و ۲۱ دارالقرآن که به صورت تخصصی به آموزش قرآن می پردازند در سطح استان در نظر گرفته شده است.

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: در کنار آموزش و پروش ادارات و ارگان هایی که دغدغه نسل نوجوان و جوان را دارند اعم از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی، هلال احمر و … همکاری دارند.

شیرخانی اظهار داشت: بی تحرکی و بی برنامگی زمینه بروز مشکلاتی را فراهم می کند و ممکن است دانش آموزان دچار آسیب های اجتمای خصوصا در زمینه فضای مجازی بشوند بنابراین خانواده ها با علم به این موضوع زمینه حضور فرزندان خود را در کلاس های تابستانی فراهم می کنند.

وی با اشاره به اینکه اختتامیه طرح غنی سازی اوقات فراغت در هفته پایانی مردادماه سالجاری در اردوگاه امیر کبیر شازند برگزار می شود ابراز داشت: این کلاس ها در ۱۳ سرفصل ورزشی، علمی، رایانه، موسیقی، نجوم، احکام، قرآن،دستی تجسمی شامل سفاگری، خلاقیت، خوشنوسی، طراحی و … ویژه تمام مقاطع تحصیلی در حال برگزاری است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.