… هر کس آشغال بریزد!!!

مرکزی دیلی : براستی چرا باید بجای تمرکز زدایی در شهر اراک با سیاست های خاص مدیران شهری اراک چگالی شهری مرکز اراک را بالا برد و سپس برای حل مشکلات از راه حل های ابداعی بهره برد. گرچه این راه حل معمولی مشکلات را کم می کند ولی در دراز مدت مشکلات شهر اراک همینقدر باقی می ماند و حتی چندین برابر هم می شود. مثلا برای ترافیک که نمی شود عابران این منطقه را جریمه کرد. ایکاش مدیران شهری بجایی ارائه طرح های خردی که کمترین تاثیر دراز مدت را بر شهر داشته و دارد به مشورت با متخصصان حوزه مدیریت شهری می پرداختند و طرح های کلان شهری کارشناسی و اصولی قابل دفاع را ارائه می دادند که اکنون بجای حل معضل ترافیک و تراکم بالای مرکز شهر به چند هسته ای کردن شهر و تمرکز زدایی از کلانشهر اراک منجر می شد…

به گزارش مرکزی دیلی ، محمود حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این سازمان در راستای حفظ بهداشت و سلامتی شهروندان و حفظ زیبایی محیط شهری، به اصناف و مراکز پرزباله برای ساماندهی زباله‌های خود هشدار می‌دهد.

وی تصریح کرد: دراین راستا از ابتدای سال ۹۲ تاکنون، برای۸۵ مورد از اصناف پرزباله اخطار کتبی صادر شده است که دو مورد از این اصناف به دلیل بی‌توجهی به اخطار‌های ارسالی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

حسنی بیان داشت: به استناد ماده۱۶ قانون مدیریت پسماند، با افرادی که برای ساماندهی پسماند خود اقدام نکنند، برخورد می‌شود و این افراد به مراکز قضایی معرفی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: اصناف و مراکز پرزباله شناسایی شده شامل گل‌فروشی‌ها، میوه و سبزی‌فروشی‌ها، ساندویچی‌ها، سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها هستند و در ادامه تصریح کرد: در مجموع در سطح شهر اراک سوپر مارکت ها و میادین میوه و تره بار جزو مراکز و صنوفی هستند که حجم تولید زباله بالایی دارند که خوشبختانه سازمان مدیریت پسماند در ساماندهی ، مدیریت و جمع آوری و دفن پسماند این صنوف اهتمام قابل توجه ای داشته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک اظهارداشت: از کلیه صنوف و مراکز مختلف تقاضا می شود جهت حفظ بهداشت و سلامت خود شهروندان و محیط زیست در این زمینه همکاری و مشارکت بیشتری نمایند چرا که در غیر این صورت در صورت تکرار اخطار این مراکز به استناد ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند به مراجعه قضایی معرفی خواهند شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.