مقدسی: مجلس در انتظار دریافت لایحه دولت در اصلاح پرداخت حقوق های نامتعارف است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: خانه ملت در انتظار دریافت لایحه دولت برای اصلاح ضوابط پرداخت حقوق های غیر متعارف است و در این راستا مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اقداماتی را آغاز کرده است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، سید مهدی مقدسی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گزارشی را در خصوص پرداخت حقوق های نامتعارف و اصلاح نظام هماهنگ پرداخت ها تنظیم و ارایه کرده است.
وی بیان کرد: در این راستا دولت باید یک لایحه به مجلس شورای اسلامی تسلیم کند تا در مجلس بررسی و به تصویب برسد و موضوع به صورت قانونی دنبال شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهوری در چند روز گذشته بیانیه ای را در این راستا اعلام کردند و این لایحه باید هر چه سریعتر به دست مجلس برسد و فوت وقت جایز نیست.
مقدسی اظهار کرد: در صورت تاخیر در تحویل لایحه مذکور به خانه ملت، موضوع در قالب طرح دو فوریتی دنبال خواهد شد و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز از رئیس جمهوری درخواست کرده اند که این لایحه در کوتاه ترین زمان ممکن ارسال شود.
وی گفت: آمارها بیانگر آن است که سوء استفاده گران از بیت المال در موضوع پرداخت حقوق های نامتعارف آمار کمی است اما در خصوص این مسئله حتی یک متخلف هم زیاد است و باید افراد ناسالم از بدنه مدیریت کشور حذف شود.
مقدسی عنوان کرد: پرداخت حقوق های نامتعارف خیانت به نظام، بیت المال و مردم است و به هر طریق باید با افرادی که این حقوق ها را دریافت کرده اند برخورد شود و منابع مالی به خزانه دولت بازگردد.
رئیس جمهوری شامگاه دوشنبه درباره حقوق های نامتعارف بیانیه مهمی خطاب به ملت ایران صادر کرد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این بیانیه تاکید کرد که مبارزه با فساد و رانت را تا ریشه کنی ادامه می دهد.
در این بیانیه بر ابلاغ این دستور که لایحه اصلاح نظام حقوقی پرداخت ها با رفع خلاءهای قانونی با فوریت تهیه می شود تاکید شده است و همچنین دستگاه ها موظف به انتشار حداقل و حداکثر حقوق مدیران کشوری و لشگری هستند.
رئیس جمهوری در این بیانیه آورده است: با کسی عقد اخوت نبسته و مبارزه با فساد و رانت در نظام اداری و اقتصادی را تا ریشه کنی آن ادامه می دهد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.