آیت الله دری نجف آبادی: سربازان گمنام و شهدا برای خدا قیام کرده اند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه همه عالم تابع مشیت الهی است و همه عالم به مشیت خداوند برمی گردد، گفت: خداوند اصحاب کهف را ۳۰۹ سال به خواب برد، آنها را تر و خشک و سپس احیا کرد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله دری نجف آبادی, نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شنبه شب همزمان با دوازدهمین شب از ماه مبارک رمضان، در مراسم تفسیر سوره مبارکه کهف که در مصلای اراک برگزار شد، بیان کرد: همه عالم تابع مشیت الهی است و همه عالم به مشیت خداوند برمی گردد.

خداوند اصحاب کهف را ۳۰۹ سال به خواب برد

آیت الله دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: خداوند اصحاب کهف را ۳۰۹ سال به خواب برد، آنها را تر و خشک و سپس احیا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: وقتی اصحاب کهف از خواب بیدار می شوند بر سر این موضوع که چه مدت زمان را خواب بوده اند با هم بحث می کنند و به گمانشان یک روز یا نیمی از روز را در خواب بوده اند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: آنها بعد از آن احساس گرسنگی کرده و تصمیم گرفتند در مراقبت و با هوشیاری کامل برای تهیه غذا به شهر بروند.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: زمانی که آنها وارد شهر شدند با تغییرات عمده ای در چهره شهر مواجهه شده و چهره و لباس ها و پول آنها نیز برای مردم عجیب بود.

هدف خداوند متعال خداوند از بیان داستان اصحاب کهف

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مردم با کمی تحقیق متوجه شدند که اینها همان اصحاب کهفی هستند که در راه خدا با طاغوت زمان مبارزه کرده و سرانجام از شهر هجرت نموده و به غار پناه برده اند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه مردم برای دیدن آنها به دنبالشان به راه افتادند و غار را احاطه کردند، ابراز کرد: قرآن جزئیات بیشتری را بر سر این موضوع که این قضیه چقدر طول کشیده بیان نکرده اما مردم تصمیم می گیرند برای آنها یادبودی در همان مکان بسازند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بعد از مدت زمانی که مشخص نیست چقدر زمان برده آنها دعوت حق را لبیک گفته و مردم نیز اصحاب کهف را در همان غار دفن کرده و برای آنها آنجا یک عبادتگاه و مسجد ساختند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه خداوند از بیان این داستان هدف داشته است، تصریح کرد: خداوند می خواسته با بیان این داستان به ما درس بدهد که اولا مشیت و توحید و اراده خداوند بر همه چیز وجود دارد و خداوند کارگردان عالم است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: دیگر هدف خداوند از بیان داستان کهف این بوده که همان خدایی که جان می دهد و جان می ستاند و همان خدایی که اصحاب کهف را ۳۰۰ سال در خواب تازه و سالم نگه داشته و سپس آنها را برانگیخته است در روز قیامت تمامی انسان ها را برخواهد انگیخت.

داستان اصحاب کهف درس پیغمبر شناسی است

امام جمعه اراک ابراز کرد: این داستان درس پیغمبر شناسی است که خداوند به حضرت نوح بنابر روایت هایی عمر ۲۴۵۰ ساله داده و ارمیای پیامبر را بعد از ۱۰۰ سال خواب از خواب بیدار کرده و حضرت محمد(ص) را از شر کینه توزی های دشمنان حفظ کرده است.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: همان خداوند اصحاب کهف را به سمت غار برده و آنها را ۳۰۰ سال در خواب تر و خشک کرده و سپس بیدارشان کرده تا برای ما درس باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید: آیا خیال می کنید داستان اصحاب کهف شگفت انگیز است آری شگفت انگیز است اما داستان امام حسین (ع) شگفت انگیزتر و باعظمت تر از این داستان است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یادآور شد: سر بریده امام حسین(ع) بر سر نی قرآن می خواند پس با تمام این تفاسیر معلوم می شود مدیر عالم خداوند است و همه چیز به اراده او بستگی دارد.

امام جمعه اراک اظهار داشت:در سوره کهف اشاره شده ما اصحاب کهف را دوباره از خواب بیدار کردیم تا این حقیقت هم برای خودشان و هم برای مردم روشن شود که خداوند قادر مطلق است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: خداوندی که به حضرت موسی(ع)، حضرت عیسی(ع)، ابراهیم خلیل(ع) و حضرت محمد (ص) این همه لطف کرده پس قادر است در روز قیامت همه را احیا کند.

جاودانه ماندن نام سربازان گمنام و شهدا

آیت الله دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: اکنون دیگر نامی از صدام و صدامیان و داعش در شهرهای آزادشده عراق وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: اما نام سربازان گمنام و شهدا آزادانه بر سر زبان ها است و این به دلیل این است که آنها برای خدا قیام کرده اند.

امام جمعه اراک خاطرنشان ساخت: خدا با بیان داستان کهف به انسان ها درس داده که این افراد جوانمرد، غیرتمند، خداخواه و خدا ترس بوده وبا شجاعت در راه خدا در برابر طاغوت زمان قیام کرده بودند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: این داستان در تاریخ در حال تکرار است و ما باید از آنها درس عبرت بگیریم.

جریان حق و باطل و مبارزه برای خدا

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان ساخت: داستان های قرآن کریم مانند داستان های دنیا قصه پردازی نیست بلکه با هدف بیان شده و همه واقعیت دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: همیشه در جریان داستان های قرآن کریم جریان حق و باطل و مبارزه برای خدا مطرح بوده و این درس بزرگی برای بشریت است.

آیت الله دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: اگر خداوند اصحاب کهف را از خواب بیدار نمی کرد هم خودشان و هم مردم متوجه این حقیقت نمی شدند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه ابراز کرد: اصحاب کهف عده ای بودند که به خداوند یکتا ایمان آورده و برای راه خدا قیام کردند و خدا نیز به آنها لطف کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.