حقیقی: اصلی‌ترین نگاه در ارشاد استان رصد کردن نیازهای فرهنگی هر شهر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: اصلی‌ترین نگاه ما در ارشاد استان رصد کردن نیازهای فرهنگی هر شهر است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری شبستان از اراک، مهدی حقیقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی امروز(۲۹خرداد) در نخستین جلسه کارگروه برنامه ریزی با محوریت تبیین سیاست ابلاغی اداره کل در سه حوزه مساجد، قرآن و عترت و هنرمندان با بیان اینکه پس از گذشت سی و هفت سال از انقلاب اسلامی متاسفانه فرهنگ هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده گفت: هر تفکر و جریان فرهنگی براساس ارزش های اسلامی باید حمایت شود.

وی وظیفه ارشاد را حمایت و هدایت و نظارت دانست و افزود: مهمترین آیتم در اجرای این سه محور تبیین وظایف و اهداف وزارتخانه است که به عنوان یک چشم انداز آن را سرمشق خود قرار دهیم.

حقیقی اظهار کرد: فعالیت های این اداره کل بر مبنای این سه محور و با هدف بررسی مشکلات فرهنگی در شهرستان ها، وحدت و انسجام در برنامه ها، تعامل با دستگاه های فرهنگی و مشارکت در برنامه، اجرای قوانین بالادستی ارزیابی می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه اثربخشی و کارایی برنامه ها ملاک عمل است، تصریح کرد: تلفیق سه ضلع مثلث مساجد، قرآن و عترت و هنرمندان در بهبود برنامه های فرهنگی موثر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: اگر به این مثلث فرهنگی باور داشته و بدان پایبند باشیم، یک گردش فرهنگی در جامعه ایجاد خواهد شد و این همان انتظار جامعه از حوزه فرهنگ است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی درباره چگونگی ایجاد اتحاد میان سه ضلع مثلث جامعه قرآنی، بسیج هنرمندان و مسجد گفت: برای اینکه این طرح، نقش عملی و اجرایی پیدا کند نیاز به گفت‌وگو و بحث داریم، فعالیت‌های قرآنی را نمی‌توان وظیفه یک داستگاه خاص دانست، دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند در این راستا فعالیت چشمگیر داشته باشند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.