رجایی خواستار بازسازی نسل فرهیخته جامعه متناسب با آرمان‌های انقلاب شد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه مرکزی، عباس رجایی، در دیدار با مدیران و معاونان آموزش‌و‌پرورش استان مرکزی، گفت: آموزش مسئله‌ای بلند مدت است و برهمین اساس امروز، نتایج سال ‌های اول انقلاب را مشاهده می‌کنیم.

وی خواستار بازسازی نسل فرهیخته متناسب با آرمان‌های انقلاب شد و افزود: به جای پرداختن به مسایل حاشیه‌ای باید به محتوای آموزش پرداخته شود.

نماینده مردم اراک، خنداب‌و‌کمیجان در مجلس شورای اسلامی همچنین به لزوم مفید بودن دانش‌آموزان در جامعه و پس از تحصیلات تاکید کرد و ادامه داد: باید برای مفید بودن افراد در جامعه در حد عالی تراز بندی انجام شود.

رجایی با بیان اینکه باید جایگاه هر فرد در جامعه تبیین شود، اظهار کرد: آموزش‌و‌پرورش جایگاه اصلی تبیین این مهم را در جامعه به عهده دارد.

وی اضافه کرد: مطلوب است در آموزش‌و پرورش به دنبال افزایش سطح سواد افراد بوده و جریانات و برنامه‌های کشور به گونه‌ای پیش رود که سرمایه‌های کشور را در مسیر صحیح به کار گیریم.

نماینده مردم اراک، خنداب‌و‌کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آینده جامعه نیازمند تحول بیشتری است، خاطر نشان کرد: علاوه بر مسایل سخت افزاری نیازمند ارتقاء در بخش نرم‌افزاری و افزایش دانش افراد هستیم.

رجایی ایمن‌سازی در حوزه های مختلف آموزش‌و‌پرورش را خواستار شد و تصریح کرد: ایمن‌سازی روانی که نسل امروز را به یک نقطه بلوغ رسانده و دغدغه‌های خود را در اجتماع آینده حل کند یکی از انواع ایمن سازی است که باید به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه امروز جوانان و نوجوانان برای آینده خود برنامه‌ای ندارند، اظهار کرد: با ایمن‌سازی روانی امید به آینده و زندگی برای این نسل افزایش یافته و بسیاری از مشکلات آینده جامعه رفع خواهد شد.

نماینده مردم اراک، خنداب‌و‌کمیجان در مجلس شورای اسلامی همچنین بر لزوم ایمن‌سازی فکری تاکید کرد و گفت: یکی از نگرانی‌های امروز جامعه ما ضعف افراد در دفاع از عقاید و هویت خویش است.

رجایی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر استعدادیابی، اضافه کرد: دانش آموزان باید مطابق با واقعیت های موجود و در راستای علایق و خواسته هایشان راهنمایی شوند.

وی همچنین به ضعف در کار جمعی به عنوان یکی معضلات موجود در جامعه اشاره کرد و گفت: تقویت روحیه مشارکت و کار جمعی موضوعی است که می‌تواند ما را در دستیابی به اهداف نظام اسلامی کمک کند.

نماینده مردم اراک، خنداب‌و‌کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع و محتوای آموزش باید در جامعه نهادینه شود و این از وظایف آموزش‌و‌پرورش است.

رجایی درپایان به کاهش آلودگی هوای اراک به حد پایین‌تر از شاخص کشورهای آلوده جهان اشاره کرد و افزود: همچنان اراک جزو هشت شهر آلوده کشور است که برای رفع این آلودگی باید تلاش شود.

به گزارش ایسنا، سیف‌الله‌کریم‌زاده، مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی، در این نشست به بیان گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل در سال تحصیلی گذشته و آغاز پروژه مهر سال تحصیلی جدید پرداخت.

گفتنی است، هر یگ از مدیران و معاونان آموزش و پرورش نواحی پانزده گانه استان مرکزی نیز به بیان مشکلات و مسایل موجود در بخش خود پرداختند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.