اجرای طرح ساماندهی منطقه گردشگری دره گردوی اراک

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی گفت: طرح ساماندهی منطقه گردشگری دره گردوی اراک اجرا می‌شود.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، حمیدرضا نوازنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اهمیت پروژه‌های عمرانی در استان مرکزی اظهار داشت: هنگام احداث پروژه باید موارد مختلفی همچون نیاز مردم، اهمیت و ضرورت پروژه و میزان بودجه مصرفی در طول اجرای پروژه در نظرگرفته شود و با درنظر گرفتن این اولویت‌ها برای اجرای پروژه‌ها در سطح استان تصمیم گیری شود.

وی افزود: درحال حاضر پروژه‌های جدید استان، زیرنظر توانمندترین مجری پروژه‌‌های عمرانی به‌نام قرارگاه خاتم در حال اجراء هستند و حضور این گروه، به پروژه‌های عمرانی سرعت بخشیده است به‌طوریکه با پروژه‌ها روند چشم‌گیری درحال پیشرفت است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی اضافه کرد: پروژه‌‌هایی که درحال حاضر زیرنظر این گروه درحال اجرا هستند شامل تقاطع غیرهم‌سطح میدان شریعتی، تقاطع غیرهم‌سطح میدان امام حسن(ع) و تقاطع غیرهم‌سطح میدان ورزش می‌شوند که مهمترین و اصلی‌ترین پروژه‌های استان و شهر اراک را تشکیل می‌دهند.

نوازنی تصریح کرد: پروژه‌های ایجاد زیرگذر خیابان شهیدبهشتی، زیرگذر خیابان امام خمینی(ره)، پل شهید کاوه نبیری و تقاطع غیرهم‌سطح امام خمینی(ره) درحال بررسی و طراحی‌های اجرایی هستند که از پروژه‌های مهم درحال اجرای شهرداری اراک محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تقاطع غیرهم‌سطح امام حسن(ع) واقع در کمربندی اراک در هفته دولت، در شهریورماه افتتاح می‌گردد و تقاطع میدان ورزش و میدان شریعتی نیز با توجه به روند پیشروی فعلی، امیدواریم که در سال آینده به بهره‌برداری برسند که از تقاطع‌های تاثیرگذار شهری هستند و می‌توان با بهره گیری از این ۲تقاطع گره‌های ترافیکی آن نقاط را برطرف کرد.

مدیرکل دفترفنی استانداری استان مرکزی با اشاره به بازسازی‌ نقاط شهری در سطح شهر اراک گفت: طرح ساماندهی منطقه گردشگری دره گردو به مساحت ۸۰ هکتار به زودی تصویب و به مرحله اجرا می‌رسد.

نوازنی بیان کرد: مباحث راه‌آهن اراک تهران، راه‌آهن حومه‌ای اراک-مهاجران نیز درحال پی‌گیری هستند و تلاش می‌کنیم با تنظیم برنامه‌ای که در امسال به مرحله اجرائی برسند تا تردد ساکنین شهرمهاجران از نظر امنیت جاده‌ای و امنیت اجتماعی آسان و بی دغدغه شود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر با شرکت پتروشیمی و پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند نیز درحال مذاکره هستیم تا بخشی ازتردد ریلی در آنجا نیز انجام بگیرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.