شناسایی ۳۱ کودک کار در استان مرکزی

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۳۱ کودک کار از ابتدای امسال در این استان شناسایی و تحت پوشش خدمات این اداره ل قرار گرفتند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، عبدالکریم یادگاری روز شنبه به مناسبت روز جهانی مبارزه علیه کودکان کار در گفت و گو با ایرنا افزود: کودکان شناسایی شده شامل ۱۷ پسر و ۱۴ دختر هستند که پس از شناسایی به مرکز حمایت تحویل شدند.
وی اظهار کرد: همچنین سال گذشته ۱۴ کودک کارشامل ۹ پسر و پنج دختر در رده سنی شش تا ۱۸ سال شامل شش تا ۱۱ سال پنج نفر، ۱۲ تا ۱۴ سال شش نفر و ۱۵ تا ۱۸ سال سه نفر تحویل اداره کل بهزیستی استان مرکزی شدند.
وی اظهار کرد: این کودکان توسط مراجع انتظامی و قضایی استان مرکزی شناسایی و به بهزیستی استان تحویل شدند که با تشکیل پرونده به مرکز غیردولتی حمایت کودک و خانواده اراک سپرده شدند.
وی افزود: این ۱۴ کودک با اقدامات تیم مددکاری مرکز حمایت آموزشی کودک و خانواده استان مرکزی به آغوش گرم خانواده بازگشتند.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی، تکدی گری، دست فروشی، جمع آوری ضایعات، گرفتاری در باند های قاچاق، شستن ماشین و دودکردن اسپند را از انواغ مشاغلی برشمرد که کودکان کار استان مرکزی در آن فعالیت دارند.
یادگاری افزود: آزار جنسی، جسمی و عاطفی، بیماری های ناشی ازرعایت نکردن موارد بهداشتی، حوادث و سوانح از انواع آسیب هایی است که کودکان کار این استان به آن مبتلا شده اند.
وی اظهار کرد: مرکز حمایت های آموزشی کودک و خانواده استان مرکزی با کسب مجوز از اداره کل بهزیستی در نوبت روز کودکان کار را ظرف ۲۱ روز خدمات رسانی می کند و در صورت نیاز به اقامت شبانه، اورژانس اجتماعی مکان مناسبی برای ارایه خدمات است.
وی، فقرو مشکلات اقتصادی را دلیل اصلی بروز پدیده کودکان کارعنوان کرد و افزود: انجام فعالیت های فرهنگی و رفع موانع نیز اجتماعی می تواند تاثیر مستقیمی در کاهش کودکان کار داشته باشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.