راه اندازی دفتر Kitech در دانشگاه اراک

مدیر دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه اراک گفت: در تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه اراک و موسسه کایتک کره جنوبی علاوه بر همکاری در پروژه‌های تحقیقاتی مشترک طرفین توافق کردند که مشارکت و همکاری جدی در راستای توسعه فناوری‌های مربوط به فلزات سبک، صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی، مهندسی شیمی، روباتیک و مکاترونیک داشته باشند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، دکتر قاسم عیسی‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه مرکزی- با اشاره به زمینه‌های همکاری بین دانشگاه اراک و موسسه کایتک کره جنوبی، گفت: در جلسه‌ای که میان مدیران دانشگاه اراک و مدیر عامل سازمان صنعت معدن استان مرکزی برگزار شد، نحوه اجرایی کردن تفاهم‌نامه امضا شده میان دانشگاه اراک و  Korea Institute of Industrial Technology  بررسی شد.

وی با بیان اینکه موسسهKitech  بزرگترین موسسه پهبادی کره جنوبی است، افزود: تفاهمنامه امضا شده در خصوص همکاری در حوزه‌های دانشگاهی و صنعتی بین دانشگاه و موسسه مذکور است.

این دکترای مهندسی مواد در دانشگاه اراک تصریح کرد: مقرر است طی دو ماه آینده در سفر به کره جنوبی از صنایع مربوطه بازدید شود و دانشگاه به عنوان مجری تفاهم‌نامه اقدامات هماهنگی و همکاری‌های علمی را بین دو نهاد پیگیری می‌کند.

وی افزود: با توجه به دعوت طرف کره‌ای از مسئولان دانشگاه اراک برای بازدید از صنایع کره جنوبی، با هماهنگی سازمان صنعت و معدن، مقرر است هیاتی ۱۰ تا ۱۵ نفره از مدیران صنایع بزرگ استان مرکزی نیز در این بازدید حضور داشته باشند و از صنایع مرتبط با حوزه فعالیت خود بازدید کنند.

عیسی آبادی تصریح کرد: همزمان با سفر رئیس جمهور کره جنوبی به کشورمان، در ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵، تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه اراک و موسسه کره‌ای مذکور به امضای دکتر حمیدی، رئیس دانشگاه اراک و پروفسور YOUNGSOO LEE  رئیس موسسه KITECH کره جنوبی به امضا رسید.

وی ادامه داد: فرایند امضای این تفاهم‌نامه با دعوت از دکتر کیم از موسسه KITECH و مخترع آلیاژهای ECO-Al و ECO-Mg در خردادماه سال ۱۳۹۴ و ارائه سمیناری یک روزه با حضور صنایع استان مرکزی آغاز شد و از آن پس با پیگیری‌های انجام شده مفاد تفاهم‌نامه پس از تایید توسط دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و سفارت جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی به تایید و امضای طرفین رسید.

عیسی‌آبادی برخی از مهمترین موارد ذکر شده در این تفاهم‌نامه را شامل همکاری در پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، همکاری در ایجاد پروژه‌های جدید، همکاری در برگزاری سمینارها، سمپوزیم‌ها و نمایشگاه‌ها، همکاری در تهیه نقشه راه توسعه فلزات موسوم به Rare Metals تبادل اطلاعات در حوزه تکنولوژی و نیروی انسانی، حمایت و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پروژه‌های موسوم بهTechnology –Invested  ، انتقال تکنولوژی به صنایع مورد نظر که مطابق با مقررات کشورهای تابعه هر دو موسسه باشد، دوره‌های مشترک دکتری، تبادل اساتید و تاسیس دفتر موسسه KITECH در دانشگاه اراک برشمرد.

وی ادامه داد: همچنین طرفین توافق کردند که مشارکت و همکاری جدی در راستای توسعه فناوری‌های مربوط به فلزات سبک، صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی، مهندسی شیمی، روباتیک و مکاترونیک داشته باشند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.