ریزگردها در استان‌مرکزی می‌تازند/ چهاردهمین روز ناسالم هوای اراک رقم خورد

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: میزان ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون موجود درهوای اراک، صبح شنبه برای چهاردهمین روز در سال جاری، وضعیت هوا را در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرارداد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: میزان ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون موجود در هوای اراک صبح روز شنبه ۴۲میکروگرم بر مترمکعب اندازه گیری شد که بالاتر از حد مجاز و استاندارد میزان این ذرات در هوا، یعنی ۳۵میکروگرم بر مترمکعب است.

وی افزود: طی روز جمعه نیز هوای اراک در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت و شاخص کیفیت هوای این شهر ۱۰۲ برآورد شد که بیانگر وضعیت هوای ناسالم به ویژه برای گروه های حساس است.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی بیان داشت: هوای اراک طی هفته گذشته پنج روز به علت غلظت ذرات معلق زیر دو و نیم میکرون در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت.

ابراهیمی کارنامی اضافه کرد: منشاء این ریزگردها مناطق بیابانی کشورهای عراق و سوریه است که از سمت غرب به کشور وارد شده و استان مرکزی نیز همچون استان های غربی کشور دچار هجوم ریزگردها و غلظت ذرات معلق موجود در هوا شده است.

وی یادآور شد: علاوه بر ریزگردها و ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون، از مهمترین منابع آلودگی هوای اراک باید به وجود خودروهای فرسوده با احتراق ناقص و غیراستاندارد و همچنین منابع ثابت آلودگی همچون صنایع حاشیه و محدوده این شهر اشاره کرد.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: کیفیت نامناسب هوا برای کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان زیان بار است و این افراد به جز موارد ضروری باید از تردد در محیط شهری و مناطق پرترددخودداری کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.